Blizzard wprowadzi diametralne zmiany w Diablo 4; gracze nie szczędzą pochwał
Blizzard chce zmyć plamę po nieudanym starcie sezonu 1. w Diablo 4, zapowiadając aktualizację, która wprowadzi mnóstwo wzmocnień i ulepszeń. Gracze nie kryją radości z powodu kierunku zmian.
Pierwszy sezon Diablo 4 został niezwykle chłodno przyjęty przez społeczność gry, za sprawą aktualizacji opatrzonej numerem 1.1.0, która osłabiła wszystkie klasy postaci – w tym szczególnie barbarzyńcę i już wówczas nie najmocniejszą czarodziejkę.
Teraz Blizzard - zgodnie z obietnicą – stara się wszystko naprawić, wypuszczając kolejną łatkę. Dowiedzieliśmy się o niej nieco więcej podczas cyklicznego wydarzenia „rozmowa przy ognisku” (zapis poniżej), w ramach którego deweloperzy opowiadają o swoich najbliższych planach związanych z rozwojem Diablo 4.
Nadchodząca łatka 1.1.1 do Diablo 4 zadebiutować ma 8 sierpnia i w odróżnieniu od poprzedniej aktualizacji, wprowadzi do gry masę wzmocnień i innych udogodnień.
Czarodziejka wraca do gry
„Zamieć” w ramach nadchodzącej aktualizacji do Diablo 4 postanowiła trzymać się zasady „wzmacniamy to, co jest słabe, zamiast osłabiać to, co jest mocne”.
W wyniku tego największymi beneficjentami patcha 1.1.1 na ten moment wydają się klasy barbarzyńcy i czarodziejki – szczególnie ta druga dostała wiele dość pokaźnych „buffów”.
Jednak lista proponowanych zmian nie ogranicza się jedynie do ulepszeń herosów. Usprawnień doczekają się również przedmioty, aspekty, jak i pomniejsze elementy QoL (Quality of Life).
Zanim jednak przejdę do przedstawienia części nowości, jakie wprowadzi łatka 1.1.1, zaznaczę, że nie są one ostateczne i wciąż mogą ulec zmianie lub zostać wycofane przed oficjalną premierą aktualizacji.
Poniżej wyszczególniłem jedynie kilka usprawnień w klasach postaci, jakie wkrótce mają trafić na serwery najnowszego Diablo. Po bardziej szczegółowy opis odsyłam Was do wyżej załączonego filmu.
Barbarzyńca
- Podwójne Uderzenie - zwiększono obrażenia z 40% do 50%.
- Wzmocnione Rozerwanie - zwiększono obrażenia z 45% do 70%.
- Wzmocniona Szarża - zwiększono obrażenia z 30% do 60%.
- Mocarna Szarża - zwiększono czas trwania podatności na ataki z 2 do 4 sek.
- Agresywna Odporność - zwiększono redukcję obrażeń z 3% do 4%.
- Tryskające Rany - zwiększono obrażenia od krwawienia zadawane w oparciu o premię do obrażeń krytycznych ze 100% do 115%; zwiększono obrażenia od krwawienia podczas obezwładniania z 11% do 70%.
- Kroczący Arsenał - wydłużono czas działania dodatkowych obrażeń z 6 do 8 sekund.
- Aspekt Szarży Przodków - zwiększono obrażenia z 50-100% do 75-125%.
- Aspekt Płonącej Furii - zwiększono obrażenia z .22-.28 do .3-.38.
Czarodziejka
- Migocząca Ognista Wiązka - ognisty pocisk generuje 2 punkty many po trafieniu wroga.
- Ulepszona Kula Ognia - rzucenie Kuli Ognia zwiększa jej promień o 50%.
- Destrukcyjna Kula Ognia - obrażenia od trafień krytycznych Kuli Ognia zostają zwiększone o 20%. Premia ta wzrasta do 30%, jeśli Kula Ognia trafi 3 lub więcej wrogów.
- Większa Błyskawica Łańcuchowa - za każdym razem, gdy Piorun Łańcuchowy się odbije, jego następne trafienie zadaje obrażenia zwiększone o 5%.
- Destrukcyjne Seryjne Błyskawice - szansę na utworzenie Roziskrzonej Energii zwiększono z 25% do 30%.
- Rzadki glif wzmocnienia - zwiększono redukcję obrażeń z 10% do 15%.
- Rzadki glif terytorialny - zwiększono redukcję obrażeń z 10% do 15%.
- Rzadki glif ochrony - zwiększono redukcję obrażeń z 13% do 25%.
- Legendarny węzeł Ognisty Żar (paragon) - Rzucenie Kuli Ognia lub Meteoru zwiększa teraz szansę na trafienie krytyczne o 5% na 5 sekund, maks. do 15%.
- Serpentynowy aspekt - możesz mieć 1 dodatkową aktywną Hydrę, a czas działania Hydry zostaje wydłużony o 14-24%
- Aspekt pożogi - zwiększono premię do obrażeń od podpalenia z 20-30% do 20-40%.
- Aspekt grawitacyjny – piorun kulisty krąży wokół ciebie i zadaje obrażenia zwiększone o 15-25%.
- Nowy legendarny Aspekt Władcy Magów - redukcja obrażeń w trybie pasywnym mistrzostwa Vyra zostaje zwiększona o 20-30% za każdego pobliskiego wroga, do 60-90%.
Nekromanta
- Duch Kości - zwiększono redukcję czasu odnowienia Ulepszonego Ducha Kości z 6 do 7 sekund
- Aspekt Udręki - zwiększono regenerację esencji z 20-30% do 90-170%.
- Legendarna tablica Wither (paragon) - zmniejszono wymaganą siłę woli dla premii z 50 do 40 pkt.; zwiększono premię do obrażeń za 40 pkt. siły woli z 2,5% do 4%
- Nagolenniki Pustego Grobowca (unikat) - afiks inteligencji zastąpiono premią do szybkości ruchu.
Druid
- Przeciążenie (duchowe dary) - zwiększono szansę na szczęśliwy traf z 20% do 40%.
- Ziemny kolec - zwiększono przyrost mocy duchowej z 11 do 13 pkt.
- Pazury - zwiększono przyrost mocy duchowej z 11 do 12 pkt.
- Uderzenie Burzy - zwiększono przyrost mocy duchowej z 14 do 15 pkt.
- Wilki - zwiększono obrażenia pasywne z 7,8% do 11%; zwiększono obrażenia aktywne ze 110% do 135%.
- Ulepszona wilcza wataha - zwiększono premię do obrażeń z 20% do 25%.
- Brutalna wilcza wataha - zwiększono premię do szybkości ataku z 20% do 25%.
- Zdziczała Wataha - zwiększono wzmocnienie z 5% do 8%.
- Kruki - zwiększono obrażenia pasywne z 13% do 20%.
- Brutalne Kruki - dodatkowa funkcja: zwiększa obrażenia pasywne Kruków o 40%.
- Wścieklizna - zwiększono obrażenia w czasie z 76% do 110%.
Łotrzyk
- Fundamentalny Ożywczy Cios - zmieniono próg potrzebny do odsłonięcia wroga z <50% do <75% punktów zdrowia.
- Podstawowa Mocarna Strzała - co trzeci strzał przebija wrogów.
- Ulepszona Kolczatka - zwiększono premię do obrażeń z 3% do 5%.
- Trująca pułapka - zwiększono obrażenia na „tik” z 0,0956 do 0,12.
- Największy Grad Strzał - teraz pierwsza fala Gradu Strzał powala wrogów na 3 sek.
- Siła Wiatru (unikat) – bonus do wszystkich współczynników zastąpiono dodatkowymi obrażeniami od odsłonięcia.
Potwory
Następujące ataki zadadzą zmniejszone obrażenia druidzkim towarzyszom i nekromanckim sługom:
- Ognisty Oddech
- Elitarne afiksy
- Zaklęty ogień
- Naelektryzowane obeliski
- Lance wstrząsowe
Więcej potworów, więcej lootu
Jakby tego było mało, nadchodzący patch 1.1.1 do Diablo 4 ma wprowadzić do gry większe zagęszczenie potworów – szczególnie w Piekielnych Przypływach oraz Koszmarnych Podziemiach.
Zwiększeniu ma ulec także „drop” przedmiotów legendarnych. Te będą gwarantowaną nagrodą za pokonanie bossa lochów, Rzeźnika lub za ukończenie wydarzenia legionu na co najmniej 35. poziomie.
To nie wszystko, ponieważ patch 1.1.1 do Diablo 4 to również:
- dodatkowa zakładka w skrytce;
- zmiany złotych goblinów, które począwszy od 15. poziomu upuszczą przynajmniej jeden przedmiot legendarny;
- łatwiejsze zarządzanie ekwipunkiem dzięki grupowaniu się eliksirów w jednym polu aż do 99;
- mniejszy koszt resetowania umiejętności postaci – aż o 40%;
- zmiany w mechanice wierzchowca, które wreszcie pozwolą naszemu rumakowi pokonywać barykady.
Kierunek zmian na plus
Ujawnienie aktualizacji, która ma „uprzątnąć bałagan” po patchu sezonowym, spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem wśród społeczności Diablo.
Świadczy o tym chociażby fakt, iż podczas transmisji zapowiedzi aktualizacji, którą oglądało ponad 47 tysięcy osób na platformie YouTube, przeważały komentarze chwalące poprawki twórców (via Mein-mmo).
Co więcej, fani wreszcie poczuli, że twórcy zaczęli w odpowiedni sposób reagować na ich uwagi.
Kilka kroków we właściwym kierunku. Zarówno pod względem komunikacji, jak i działania (zakładając, że 90%+ wymienionych wzmocnień zostanie wprowadzonych).
Czy wszystko jest idealnie? Nie. Czy będzie po 1.1.1? Również nie. Mimo to widać, że im zależy i aktywnie pracują nad rozwianiem głównych obaw. To do bani, że gra została wydana w takim stanie i że potrzeba było naprawdę słabo przemyślanej łatki, aby doprowadzić ich do stołu, ale teraz są tutaj i radzą sobie znacznie lepiej (…)
Powyższa opinia nie jest odosobniona, subreddit gry pełny jest pochwał dla Blizzarda za kierunek zmian, jaki obrało studio.
Podoba mi się wiele z tych zmian. Zwłaszcza te dotyczące QoL (…) .
Tak właśnie patchuje się gry.
Przypomnę, że Diablo 4 miało swoją premierę 6 czerwca. Gra ukazała się na platformach PC, PS4, PS5, XOne oraz Xbox Series X/S.