Deus Ex: Human Revolution restartem serii
Jean-Francois Dugas, nadzorujący proces powstawania gry Deus Ex: Human Revolution, powiedział na łamach serwisu Gamasutra, że wraz z nową odsłoną cyklu Deus Ex w życie wprowadzona zostanie idea restartu kultowej serii. Dzieło studia Eidos Montreal wpisze się tym samym w popularny obecnie trend, zakładający odcinanie się od przeszłości marki.
Jean-Francois Dugas, nadzorujący proces powstawania gry Deus Ex: Human Revolution, powiedział na łamach serwisu Gamasutra, że wraz z nową odsłoną cyklu Deus Ex w życie wprowadzona zostanie idea restartu kultowej serii. Dzieło studia Eidos Montreal wpisze się tym samym w popularny obecnie trend, zakładający odcinanie się od przeszłości marki, przy jednoczesnym zachowaniu i dopracowaniu jej najważniejszych cech.
„Uważamy naszą grę za restart serii, zupełnie nową produkcję – z nowym bohaterem oraz historią – osadzoną w tym samym uniwersum oraz czasie. W jej ramach staramy się jednak zawrzeć niezwykłe doświadczenie, które przeżywaliśmy dziesięć lat temu, prezentując rozgrywkę także graczom nowej generacji, mogącym nie znać dzieła Ion Storm ”, powiedział Dugas. Twórcy zatem zdecydowanie rezygnują z nieudanych zmian zaproponowanych w 2003 roku w Deus Ex: Invisible War.
Dyrektor projektu Deus Ex: Human Revolution dodał jednocześnie, że Eidos Montreal chce tego dokonać przede wszystkim poprzez udostępnienie graczom rozbudowanego modelu rozgrywki, dopuszczającego możliwość podchodzenia do pojedynczego problemu na wiele zróżnicowanych sposobów.
Akcja Deus Ex: Human Revolution zostanie osadzona w 2027 roku w Szanghaju. Gracz przejmie kontrolę nad Adamem Jensenem, przeciętnym facetem pracującym jako ochroniarz w laboratorium prowadzącym badania nad biomechanicznymi ulepszeniami. W wyniku skomplikowanej intrygi – zapoczątkowanej przez krwawy atak oddziału sił specjalnych, wymierzony we wspomnianą placówkę badawczą – a także licznych operacji, stanie się on jednym z pierwszych zmodyfikowanych ludzi, korzystającym z biomechanicznych ulepszeń.
Produkcja zostanie wydana w przyszłym roku w wersjach na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. Z niedawnych informacji wynika, że być może do premiery dojdzie już w lutym. Gra na wszystkich platformach prezentować będzie podobny poziom, a także różnego rodzaju rozwiązania gameplay’owe, takie jak: elastyczne dialogi, system osłon TPP oraz reaktywna SI. Mechanika rozgrywki opierać się będzie ponadto na hakowaniu, walce, interakcjach i skradaniu się.