Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 grudnia 2007, 14:45

Deus Ex 3 będzie działał na silniku wykorzystanym w Tomb Raider: Legend

Unreal Engine 3 jest w tej chwili jednym z najpopularniejszych silników wykorzystywanych przez twórców gier. Jednakże myliłby się ten, który uważa, że dobrą współczesną grę da się zrobić tylko i wyłącznie z jego pomocą. Z takiego założenia najwyraźniej wyszła również firma Eidos, która postanowiła zerwać z tradycją wykorzystywania w serii Deus Ex poprzednich iteracji silnika Unreal.

Unreal Engine 3 jest w tej chwili jednym z najpopularniejszych silników wykorzystywanych przez twórców gier. Jednakże myliłby się ten, który uważa, że dobrą współczesną grę da się zrobić tylko i wyłącznie z jego pomocą. Z takiego założenia najwyraźniej wyszła również firma Eidos, która postanowiła zerwać z tradycją wykorzystywania w serii Deus Ex kolejnych iteracji silnika Unreal.

Deus Ex 3 wykorzystywał będzie silnik graficzny o nazwie Crystal – ujawnił w jednym z wywiadów szef studia Eidos Montreal, Stephane D’Astous - za którego pomocą firma Crystal Dynamics wyprodukowała przygody panny Lary Croft, Tomb Raider: Legend. Zdecydowano się na podjęcie takiej decyzji, ponieważ Eidos chciałby możliwie jak najbardziej rozbudować możliwości Crystala, a następnie wykorzystać go do produkcji nowych tytułów.

„Posiadanie własnej technologii przynosi niezwykłe korzyści i ułatwia pracę koderom, którzy dzięki temu doskonale wiedzą z czym mają do czynienia. Chcemy tak pracować, aby ulepszać samą technologię i jednocześnie pracować nad grą” – zakończył D’Astous.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej