autor: Radosław Grabowski
Desperados 2: Cooper's Revenge - pierwsze screenshoty i rozszerzone dane tekstowe
Niemalże sześć miesięcy (vide news z 19 lipca 2003) kazali entuzjastom elektronicznej rozrywki czekać developerzy z niemieckiej firmy Spellbound na rozszerzone informacje tekstowo-graficzne, dotyczące kontynuacji gry Desperados: Wanted Dead or Alive. „Dwójka” otrzymała podtytuł Cooper’s Revenge i powinna trafić do sklepów pod koniec listopada bieżącego roku (platformy: PC, Sony PlayStation 2 i Microsoft Xbox).
Niemalże sześć miesięcy (vide news z 19 lipca 2003) kazali entuzjastom elektronicznej rozrywki czekać developerzy z niemieckiej firmy Spellbound na rozszerzone informacje tekstowo-graficzne, dotyczące kontynuacji gry Desperados: Wanted Dead or Alive. „Dwójka” otrzymała podtytuł Cooper’s Revenge i powinna trafić do sklepów pod koniec listopada bieżącego roku (platformy: PC, Sony PlayStation 2 i Microsoft Xbox).
Warstwa fabularna sequela skupi się na postaci względnie prawomyślnego łowcy nagród nazwiskiem John Cooper i zaprezentuje wydarzenia, nawiązujące do schwytania groźnego przestępcy imieniem Dillon w małej miejscowości niedaleko meksykańskiej granicy (odniesienie do scenariusza wersji demonstracyjnej części pierwszej).
Użytkownik nie obejmie już dowodzenia nad zespołem bohaterów w konwencji przypominającej osławiony cykl Commandos, lecz kontrolować będzie wyłącznie wymienionego wyżej rewolwerowca w sposób nieco podobny do metody sterowania w produktach z serii Tom Clancy’s Splinter Cell i Metal Gear Solid.
Przebieg akcji zostanie przedstawiony zatem z perspektywy trzeciej osoby, a podczas zabawy gracze ujrzą grupowe strzelaniny, bójki w barach, brawurowe pościgi konne, rabowania pędzących pociągów i klasyczne westernowe pojedynki z gatunku „w samo południe pomiędzy kościołem i biurem szeryfa”. Generalnie program zaoferuje ćwierć setki głównych epizodów, z których każdy składać się ma z szeregu misji (np. infiltrowanie określonych budynków i eliminowanie konkretnych ludzi). Wśród lokacji, planowanych do zaimplementowania, figurują m.in. prowincjonalne osiedla, indiańskie wioski, forty wojskowe, przepastne kaniony i upiorne miasta duchów. Natomiast renderowaniem bardzo szczegółowej trójwymiarowej oprawy wizualnej zajmie się zaawansowany „silnik”.