autor: Mariusz Klamra
CD Projekt - Infogrames - Play It czyli mini-trójkąt bermudzki
Do naszej ostatniej informacji nt. umowy pomiędzy firmami Infogrames a CD Projekt doszła garść bardzo interesujących szczegółów o roli, jaka przypadła w udziale firmie Play It. Sytuacja jest dość niejasna i zakręcona, ale wygląda na to, że co najmniej kilka bardzo dobrych tytułów, np. Desperados, ukaże się w Polsce dwa razy – najpierw wydane przez Play It, a następnie przez CD Projekt.
Do naszej ostatniej informacji nt. umowy pomiędzy firmami Infogrames a CD Projekt doszła garść bardzo interesujących szczegółów o roli, jaka przypadła w udziale firmie Play It. Sytuacja jest dość niejasna i zakręcona, ale wygląda na to, że co najmniej kilka bardzo dobrych tytułów, np. Desperados, ukaże się w Polsce dwa razy – najpierw wydane przez Play It, a następnie przez CD Projekt.
Zgodnie z naszą wiadomością z 15.06 Play It wyda je już na początku lipca – pisaliśmy już dziś o rozpoczęciu ich promocyjnej przedsprzedaży. Będą to wersje angielskojęzyczne z polskimi instrukcjami. Natomiast CD Projekt wyda wersje spolonizowane i do tego nieco taniej, jednak zapewne nie wcześniej niż we wrześniu.
Do tego z niepotwierdzonych źródeł mamy informacje, że sytuacja może się powtarzać w przyszłości. Jeśli tak, to wreszcie mielibyśmy konkurencję pomiędzy dystrybutorami, co na pewno wpłynęłoby zarówno na jakość wydania, jak i na cenę. Pogodziłoby to również zwolenników i przeciwników polonizacji, jeśli można by było kupić w sklepie zarówno polską, jak i angielską wersję gry.
Osobną sprawą jest, że w takim wypadku Play It okazałby się nie przegranym, ale zwycięzcą całego interesu (CD Projekt zawarł umowę na wydawanie wszystkich, również słabszych tytułów, z oddziałem niemieckim Infogrames, zaś Play It kupił tylko te ciekawsze w oddziale brytyjskim) - gdyż mógłby sprzedawać tylko najciekawsze tytuły, a ze względu na brak polonizacji dużo wcześniej niż CD Projekt.