Nowa funkcja Denuvo utrudni modowanie gier [Aktualizacja: współpraca z Nintendo]
Być może już wkrótce oprogramowanie Denuvo znowu znajdzie się pod ostrzałem graczy – tym razem za sprawą funkcji Unreal Engine Protection, która utrudni modowanie gier stworzonych na silniku firmy Epic Games.
AKTUALIZACJA: Firma Irdeto, znana przede wszystkim z Denuvo, nawiązała współpracę z Nintendo. To pierwszy producent oprogramowania antypirackiego, którego rozwiązania dołączyły do puli narzędzi oferowanych deweloperom gier na konsolę Switch w ramach Nintendo Developer Portal.
Zabezpieczenie Nintendo Switch Emulator Protection ma chronić gry przed uruchamianiem ich nielegalnie na emulatorach Switcha dostępnych na PC. Firma obiecuje, że narzędzie nie wpływa negatywnie na wydajność gier odpalanych legalnie na konsoli Nintendo.
O technologii Denuvo można powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że jest popularna wśród graczy. System firmy Irdeto ma skutecznie uniemożliwiać tworzenie pirackich kopii gier. Tak się jednak składa, że jest zewsząd atakowany, gdyż ma powodować wysokie obciążenie procesorów podczas rozgrywki w tytuły, w które został zaimplementowany (a jest ich coraz więcej).
Jeśli zaś do tej pory ktoś miał obojętny stosunek do Denuvo, wkrótce może się to zmienić. Z oficjalnego komunikatu na stronie Irdeto dowiadujemy się, że twórcy dodali do oprogramowania dwie nowe funkcje. Jedną z nich jest Unreal Engine Protection.
Została ona „zaprojektowana, aby uniemożliwić użytkownikom manipulowanie grami utworzonymi przy użyciu silnika Unreal Engine”. Wedle przekazanych informacji Unreal Engine Protection można zintegrować z grą na poziomie binarnym, co pozwoli „stworzyć potężne bariery przeciwko piratom i oszustom”.
Autorzy twierdzą, że funkcja „chroni pliki danych gier na Unreal Engine przed odszyfrowaniem, blokuje korzystanie z konsol debugowania i ukrywa punkty wejścia, aby uniemożliwić ich modyfikację”. I chociaż firma najprawdopodobniej ma na myśli głównie cheaty, równie dobrze Unreal Engine Protection może utrudnić graczom dostęp do danych potrzebnych również w przypadku tworzenia nieszkodliwych modów do gier.
W celu wyjaśnienia sprawy dziennikarze portalu VGC skontaktowali się z Irdeto. Niestety w momencie pisania tej wiadomości firma jeszcze nie odpowiedziała na ich zapytanie.