autor: Maciej Myrcha
Demo Supreme Commander w technologii amBX
Na tegorocznych targach Consumer Electronic Show firma Philips zaprezentowała swoją najnowszą technologię związaną z grami komputerowymi - amBX - w akcji. "Gwiazdą" prezentacji była gra Supreme Commander, tak więc współpraca nawiązana z firmą THQ zaczyna się poszerzać o kolejne pozycje (patrz Technologia amBX w Broken Sword: The Angel of Death).
Na tegorocznych targach Consumer Electronic Show firma Philips zaprezentowała swoją najnowszą technologię związaną z grami komputerowymi - amBX - w akcji. "Gwiazdą" prezentacji była gra Supreme Commander, tak więc współpraca nawiązana z firmą THQ zaczyna się poszerzać o kolejne pozycje (patrz Technologia amBX w Broken Sword: The Angel of Death).
Wykorzystując zestawy świateł, wiatraków oraz głośników, no i oczywiście grę Supreme Commander, firma Philips pokazała zgromadzonym w jaki sposób różnorodne efekty otaczające gracza (podobną technologię zastosowano w serii telewizorów Ambilight) dosłownie wgniotą go w ziemię (według słów Stewarta Mullera, szefa amerykańskiego oddziału firmy). Dodał on również, iż amBX całkowicie odmieni wrażenia płynące z grania.
Przedstawiciele Philipsa zapowiedzieli, iż są otwarci na współpracę z innymi firmami wydawniczymi bądź developerskimi (podpisano również umowę z Gas Powered Games, twórcami Supreme Commander), aby przekonać się, jak amBX poradzi sobie z różnymi gatunkami gier. Technologia ta może zostać również zastosowana do projektów przeznaczonych na konsolę - szczegóły tej współpracy zostaną podane na tegorocznych targach GDC, które odbędą się w marcu w San Francisco.