autor: Michał Kułakowski
Deep Down – dwa nowe filmy z zapisem rozgrywki
W sieci pojawiły się dwa nowe klipy wideo, w których możemy zobaczyć duże fragmenty rozgrywki w Deep Down, RPG akcji przygotowywanym z myślą o PlayStation 4. Prezentują one w akcji zabawę multiplayer oraz walkę i eksplorację losowo generowanych podziemi.
Debiutancki trailer Deep Down, nowego RPG akcji, który został po raz pierwszy zaprezentowany podczas konferencji Sony na początku tego roku zaciekawił wielu graczy. Od tamtego czasu dowiedzieliśmy się o wiele więcej o dziele Capcomu, mieliśmy nawet okazję zobaczyć pierwsze urywki rozgrywki. Dziś w internecie pojawiły się dwa filmy, na których możemy przyjrzeć się jeszcze lepiej kształtowi gameplayu nadchodzącej produkcji. Klipy zostały zarejestrowane podczas prezentacji gry w Japonii. Podczas niej z tytułem miało okazję pobawić się kilka osób na scenie.
Pierwszy dziesięciominutowy film pokazuje jak wygląda samotne eksplorowanie podziemi, które poza pewnymi stałymi elementami są generowane całkowicie losowo. Tworząc postać wybieramy różnego rodzaju pasywne i aktywne umiejętności. Autorzy obiecują przy tym, że w ostatecznej wersji będzie ich znacznie więcej niż to co widzimy w tej chwili na ekranie. W ukrytych miejscach labiryntu znajdujemy skarby oraz przedmioty, a także „wspomnienia” związane z fabułą tytułu. W trakcie eksploracji możemy natrafić także ma różnego rodzaju pułapki czy ukryte przejścia.
System walki jest zręcznościowy i bardzo prosty. Bohater dysponuje silnym (przycisk R2) oraz słabym atakiem (R1), celujemy natomiast trzymając wciśnięty trigger L2. Taktycznie wybierając pewne punkty ciała przeciwnika, jesteśmy w stanie zadać znacznie większe i krytyczne obrażenia. Zdolności przypisano do trójkąta na padzie, a czary do kwadratu, przełączamy się pomiędzy nimi w czasie rzeczywistym za pomocą krzyżaka. Mimo względnego nieskomplikowania pojedynków, twórcy zawrą w tytule jeszcze dodatkowo tryb sterowania casual, dla osób „nie mających doświadczenia z grami akcji”. Na razie nie wiemy jednak jak będzie on działał.
Krótszy, czterominutowy zapis wideo przedstawia nam kooperacyjną walkę wieloosobową i pojedynek z ziejącym ogniem smokiem, przywodzący na myśl popularną serię Capcomu Monster Hunter. W akcji widzimy jak wygląda rzucanie zaklęć, między innymi czaru zatrzymującego czas, a także użycie przeróżnych przedmiotów. Warto jeszcze zaznaczyć, że uczestnicy zabawy kontrolowali postacie za pomocą konsoli PS Vita, wykorzystując funkcję Remote Play.
Deep Down to pierwsza gra firmy Capcom tworzona z myślą o możliwościach konsoli PlayStation 4 i z wykorzystaniem nowego silnika Panta Rhei. Za produkcję odpowiadają zespoły deweloperskie Capcom Online Games oraz SCE Japan Studio. Konwencja gry łączy elementy science fiction i fantasy. Akcja umiejscowiona została w roku 2094, jednak sednem zabawy są podróże w odległą i zapisaną w artefaktach przeszłość, w której gracze mogą szukać skarbów oaz walczyć z potworami. Według ostatnich informacji deweloperów, gra ma funkcjonować w modelu free-to-play.