Znamy rozmiar Dead Space Remake i wydajność na konsolach
Dowiedzieliśmy się, jakie tryby graficzne zaoferuje remake Dead Space na konsolach oraz ile miejsca zajmie na dysku pecetowa wersja gry.
Już tylko niecałe dwa tygodnie dzielą nas od premiery nowego Dead Space, czyli remake’u wyśmienitego horroru science fiction z 2008 roku. Twórcy uznali, że najwyższy czas podzielić się dodatkowymi informacjami o warstwie technicznej gry.
Tryby graficzne w konsolowym Dead Space Remake
Dowiedzieliśmy się, że na konsolach produkcja zaoferuje dwa tryby:
- Quality – rozdzielczość 4K (UHD, czyli 3840x2160) i ray tracing w 30 klatkach na sekundę.
- Performance – rozdzielczość 2K (QHD, czyli 2560x1440) bez ray tracingu, ale za to z 60 klatkami na sekundę.
Cieszy, że pojawi się opcja grania w 60 fps. Pod koniec ubiegłego roku ta kwestia stała się dosyć gorącym tematem po tym, jak okazało się, że takiej opcji nie zaoferują Gotham Knights oraz A Plague Tale: Requiem. Wielu innych deweloperów (w tym twórcy The Callisto Protocol oraz God of War: Ragnarok) szybko musiało wtedy zapewniać, że w ich produkcjach nie zabraknie takiego trybu.
Rozmiar Dead Space Remake na PC
Twórcy ujawnili również ostateczne wymagania sprzętowe wersji pecetowej. Są one praktycznie identyczne z tymi podanymi w październiku ubiegłego roku. Jedyną nową informacją jest ilość potrzebnego miejsca na dysku. Aby zagrać w nowe Dead Space na PC, będziecie musieli wygospodarować 50 GB wolnej przestrzeni.
Przypomnijmy, że odświeżony Dead Space ukaże się 27 stycznia 2023 roku. Gra zmierza na PC oraz konsole Xbox Series X/S i PlayStation 5.
Produkcja osiągnęła złoty status już w ubiegłym miesiącu. Oznacza to, że prace nad nią zostały ukończone i nie powinniśmy się obawiać żadnych opóźnień (casus Cyberpunka 2077 był rzadkim wyjątkiem od tej reguły).
Warto na koniec wspomnieć, że osoby, które kupią remake w przedsprzedaży na Steamie, otrzymają w prezencie pełną wersję Dead Space 2.