Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 grudnia 2009, 11:20

autor: Piotr Doroń

Dead Space 2 - kolejne szczegóły ze styczniowego Game Informera

Nie musieliśmy czekać zbyt długo na następne szczegóły o kontynuacji świetnego Dead Space. Ich źródłem po raz kolejny okazał się styczniowy numer Game Informera, do którego dotarli tym razem dziennikarze serwisu Rely On Horror.

Nie musieliśmy czekać zbyt długo na następne szczegóły o kontynuacji świetnego Dead Space. Ich źródłem po raz kolejny okazał się styczniowy numer Game Informera, do którego dotarli tym razem dziennikarze serwisu Rely On Horror.

W tekście Game Informera znalazło się przede wszystkim potwierdzenie obecności trybu sieciowej rozgrywki wieloosobowej, który był już kilkukrotnie tematem plotek. W chwili obecnej nie wiemy niestety w jakiej formie zostanie on zaserwowany.

Z artykułu opublikowanego przez redakcję Rely On Horror wynika również, że historia Dead Space 2 osadzona zostanie trzy lata po wydarzeniach, których świadkami byliśmy w części pierwszej, wydanej w zeszłym roku w wersjach na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. Akcja, o czym już dobrze wiecie, będzie się rozgrywać na pokładzie niezwykłej stacji kosmicznej o nazwie Sprawl. Z tekstu dowiadujemy się, że będzie ona dużo większa od Ishimury – ma się to objawiać m.in. sporą liczbą otwartych przestrzeni.

Nierzadko będzie w nich panować zerowa grawitacja, którą wykorzystamy w nieco inny sposób niż w „jedynce”. Mianowicie, Isaac będzie w stanie szybować w próżni, a nie tylko odbijać się od ścian w jednym konkretnym kierunku (mają mu w tym pomóc niektóre z broni). Z pewnością element ten wykorzystany zostanie w trakcie walk. Starcia same w sobie mają również zyskać nieco na dynamizmie – m.in. dzięki szybszym ruchom Isaaca. Twórcy zapewniają jednak, że nie odbije się to na klimacie produkcji, która w dalszym ciągu pozostanie survival horrorem i nie zmieni się w strzelankę.

Dead Space 2 powstaje w wersjach na PC oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Wszystko wskazuje na to, że gra zostanie wydana w przyszłym roku, czyli około dwa lata po debiucie pierwszych przygód Isaaca Clarke’a.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej