Dead Space 2 - kolejne szczegóły ze styczniowego Game Informera
Nie musieliśmy czekać zbyt długo na następne szczegóły o kontynuacji świetnego Dead Space. Ich źródłem po raz kolejny okazał się styczniowy numer Game Informera, do którego dotarli tym razem dziennikarze serwisu Rely On Horror.
Nie musieliśmy czekać zbyt długo na następne szczegóły o kontynuacji świetnego Dead Space. Ich źródłem po raz kolejny okazał się styczniowy numer Game Informera, do którego dotarli tym razem dziennikarze serwisu Rely On Horror.
W tekście Game Informera znalazło się przede wszystkim potwierdzenie obecności trybu sieciowej rozgrywki wieloosobowej, który był już kilkukrotnie tematem plotek. W chwili obecnej nie wiemy niestety w jakiej formie zostanie on zaserwowany.
Z artykułu opublikowanego przez redakcję Rely On Horror wynika również, że historia Dead Space 2 osadzona zostanie trzy lata po wydarzeniach, których świadkami byliśmy w części pierwszej, wydanej w zeszłym roku w wersjach na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. Akcja, o czym już dobrze wiecie, będzie się rozgrywać na pokładzie niezwykłej stacji kosmicznej o nazwie Sprawl. Z tekstu dowiadujemy się, że będzie ona dużo większa od Ishimury – ma się to objawiać m.in. sporą liczbą otwartych przestrzeni.
Nierzadko będzie w nich panować zerowa grawitacja, którą wykorzystamy w nieco inny sposób niż w „jedynce”. Mianowicie, Isaac będzie w stanie szybować w próżni, a nie tylko odbijać się od ścian w jednym konkretnym kierunku (mają mu w tym pomóc niektóre z broni). Z pewnością element ten wykorzystany zostanie w trakcie walk. Starcia same w sobie mają również zyskać nieco na dynamizmie – m.in. dzięki szybszym ruchom Isaaca. Twórcy zapewniają jednak, że nie odbije się to na klimacie produkcji, która w dalszym ciągu pozostanie survival horrorem i nie zmieni się w strzelankę.
Dead Space 2 powstaje w wersjach na PC oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Wszystko wskazuje na to, że gra zostanie wydana w przyszłym roku, czyli około dwa lata po debiucie pierwszych przygód Isaaca Clarke’a.