Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 marca 2010, 19:10

autor: Piotr Doroń

Darksiders zmierza na PC

Niezadowalająca sprzedaż konsolowych edycji Darksiders okazała się sporym zmartwieniem dla twórców ze studia Vigil Games. Nieciekawa sytuacja doprowadziła w końcu do podjęcia przez firmę THQ decyzji o sfinansowaniu prac nad konwersją na PC. Z informacji udostępnionych przez wydawcę wynika, że komputerowa odsłona jednej z najciekawszych gier tego roku trafi na sklepowe półki już w czerwcu.

Niezadowalająca sprzedaż konsolowych edycji Darksiders okazała się sporym zmartwieniem dla twórców ze studia Vigil Games. Nieciekawa sytuacja będzie mogła ulec zmianie po wprowadzeniu do sprzedaży zapowiedzianej właśnie konwersji na PC. Z informacji udostępnionych przez wydawcę wynika, że komputerowa odsłona jednej z najciekawszych gier tego roku trafi na sklepowe półki już w czerwcu.

Darksiders zmierza na PC - ilustracja #1

Twórcy obiecują, że pecetowe Darksiders zostanie opracowane z dbałością o szczegóły. Na konwersji nie ucierpi zatem wyjątkowy klimat otaczający historię nawiązującą do treści Apokalipsy św. Jana (w grze wcielamy się w Wojnę, czyli w jednego z zapowiedzianych przez ewangelistę Czterech Jeźdźców), ani też dopracowana mechanika rozgrywki. Gra doczeka się równocześnie kilku usprawnień – wśród nich wymienia się dostęp do wyższych rozdzielczości, a także interfejsu dostosowanego do wymagań pecetów. Dodatkowo produkcję będzie można obsługiwać zarówno przy użyciu duetu klawiatura i myszka, jak i pada.

Darksiders w wersjach na Xboksa 360 i PlayStation 3 zostało wydane na początku stycznia bieżącego roku. Gra, pomimo bardzo ciepłego przyjęcia ze strony krytyków – średnie noty na poziomie 82% i 83% (za Metacritic.com) – dosłownie przepadła w natłoku innych, nierzadko równie udanych pozycji. Znamienne jest to, że THQ zostało zmuszone po ledwie dwóch tygodniach od premiery dosyć znacznie obniżyć cenę dzieła Vigil Games. Sytuacji nie uratowała nawet publikacja 90-minutowej wersji demonstracyjnej. Warto również zauważyć, że na rynek w niedużych odstępach czasu trafiło kilka innych pozycji stworzonych na podobną modłę, że wspomnieć chociażby doskonałą Bayonettę, silnie promowane Dante’s Inferno, czy też absolutnego lidera God of War III, na którego czekała zdecydowana większość posiadaczy PlayStation 3 (choć należy mieć na uwadze zdecydowanie większą ilość elementów przygodowych w Darksiders).

Aktualnie sprzedaż konsolowych edycji Darksiders kształtuje się według nieoficjalnych danych serwisu VGChartz.com na poziomie około 1,1 miliona egzemplarzy. Wraz z możliwością wydania gry w wersji pecetowej THQ otrzyma szansę dodatkowej promocji tytułu. Być może wówczas gracze, którzy odłożyli zakup przygód Wojny przypomną sobie o grze i zdecydują się na jej zakup.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej