Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 października 2017, 10:51

autor: Adrian Werner

Dark Devotion - sukces gry akcji zainspirowanej serią Dark Souls na Kickstarterze

Studiu Hibernian Workshop udało się zebrać środki potrzebne na dokończenie produkcji Dark Devotion, czyli dwuwymiarowej gry akcji z elementami RPG, która pełnymi garściami czerpie z serii Dark Souls. Projekt można przetestować już teraz dzięki udostępnieniu przez autorów wersji demonstracyjnej.

Premiera gry planowana jest na kwiecień przyszłego roku. - Dark Devotion - sukces Kickstartera gry akcji zainspirowanej serią Dark Souls - wiadomość - 2017-10-15
Premiera gry planowana jest na kwiecień przyszłego roku.
DARK DEVOTION W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Hibernian Workshop
  2. Wydawca: Hibernian Workshop
  3. Gatunek: gra akcji
  4. Platforma: PC
  5. Data premiery: kwiecień 2018 r.

Niezależne studio Hibernian Workshop ma powody do zadowolenia. W zeszłym miesiącu zespół uruchomił w serwisie Kickstarter zbiórkę środków na dokończenie produkcji gry Dark Devotion i projektowi niedawno udało się przekroczyć cel minimalny, ustalony na poziomie dwudziestu tysięcy euro. Obecnie licznik na stronie pokazuje już kwotę dwudziestu siedmiu tysięcy, a akcja dobiegnie końca jutro wieczorem.

Dark Devotion zmierza wyłącznie na pecety, a premiera gry ma nastąpić w kwietniu przyszłego roku. Zainteresowani projektem powinni wypróbować wczesne demo, które można pobrać za pośrednictwem serwisów Steam, Itch.io oraz GamesJolt.

Akcja Dark Devotion osadzona jest w mrocznej krainie fantasy, w której kościół strachem i terrorem rządzi ludzkością. Wcielamy się w młodą wojowniczkę jednego z religijnych zakonów, wysłaną z misją spenetrowania opanowanej przez demoniczne siły ponurej świątyni, która od stuleci jest miejscem, gdzie śmiałkowie mogą dowieść siły swojej wiary i zasłużyć na zbawienie.

Dark Devotion na pierwszy rzut oka może przypominać platformówkę, ale w rzeczywistości jest to dwuwymiarowa gra akcji doprawiona elementami RPG. Przede wszystkim nasza postać nie może skakać. Zamiast tego porusza się jedynie w prawą lub lewą stronę ekranu i potrafi korzystać z drabin. Podczas zabawy większość czasu spędzamy na eksploracji, unikaniu pułapek, rozwiązywaniu zagadek oraz walce.

System potyczek jest stosunkowo prosty, ale same starcia nie należą do łatwych, przez co śmierć postaci jest czymś, co zdarza się regularnie. Bohaterka potrafi walczyć za pomocą różnorodnej broni białej (m.in. mieczy, toporów i kos) i łuku, robić przewroty oraz korzystać z tarczy do blokowania ciosów wrogów. Z czasem nauczy się także kilku zaklęć. Wszystkie ruchy wykonywane są stosunkowo powolnie, przez co trzeba umiejętnie dobierać momenty ataków i przewidywać posunięcia nieprzyjaciół.

Istotna rolę w rozgrywce odgrywa wiara. Reprezentuje ją specjalny pasek, który napełniamy zabijając wrogów, a zużywamy podczas modlitw aktywujących magiczne obiekty, np. zamki w niektórych drzwiach czy posągi leczące nas z infekcji. Rozwój postaci realizowany jest głównie poprzez gromadzenie i ulepszanie uzbrojenia oraz pancerzy, w czym pomaga nam kowal, którego siedziba zlokalizowana jest w jednym z niewielu bezpiecznych miejsc w świątyni.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Pobierz demo ze Steam
  3. Pobierz demo z Itch.io
  4. Pobierz demo z GameJolt

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej