autor: Szymon Liebert
Czy zobaczymy chińską podróbkę World of Warcraft?
Chińska firma The9, odpowiedzialna za obsługę gier sieciowych, zapowiedziała dzieło World of Fight, produkcję MMO, która, według spekulacji, będzie swoistą podróbką jednego z najbardziej znanych MMORPG-óg na świecie, czyli World of Warcraft. Jakiś czas wcześniej azjatyckie przedsiębiorstwo straciło licencję na zajmowanie się dziełem Blizzarda na terenie Chin, na rzecz swojego konkurenta - NetEase.
Chińska firma The9, odpowiedzialna za obsługę gier sieciowych, zapowiedziała dzieło World of Fight, produkcję MMO, która, według spekulacji, będzie swoistą podróbką jednego z najbardziej znanych MMORPG na świecie, czyli World of Warcraft. Jakiś czas wcześniej azjatyckie przedsiębiorstwo straciło licencję na zajmowanie się dziełem Blizzarda na terenie Chin, na rzecz swojego konkurenta - NetEase.
O tym, że NetEase przejmie prawa do wydawania i reprezentowania World of Warcraft w Chinach, dowiedzieliśmy się w połowie kwietnia. Był to spory cios dla The9, dla którego współpraca z Blizzardem stanowiła niezwykle lukratywny kontrakt. Wygasa on w czerwcu tego roku. Jak widać, przedsiębiorstwo nie zamierza się poddawać i szykuje prawdopodobnie swoją własną wersję znanej gry sieciowej.
Uruchomiono już oficjalną stronę nowego projektu, której adres różni się od adresu chińskiego serwisu o World of Warcraft tylko jedną literką. Niestety na tym kończą się nasze konkretne informacje o tym dziele. Spekulacje nie zostały bowiem jeszcze potwierdzone materiałami przedstawiającymi grę. Nie otrzymaliśmy ani jednego zdjęcia czy filmu, więc cała sprawa na razie pozostaje w sferze domysłów.
Według jednego z blogów informacje o projekcie zostaną ujawnione wkrótce. Ciekawe jest to, że ekipa z The9 zareagowała błyskawicznie na kończący się kontrakt z Blizzardem. Czyżby tego typu produkcja była przygotowywana już od dłuższego czasu na wszelki wypadek? Trudno powiedzieć. Na pewno sprawą zainteresują się twórcy World of Warcraft, który być może zostanie w tym przypadku splagiatowany.
Inną sprawą jest to, że po pojawieniu się World of Warcraft zobaczyliśmy wysyp produkcji, które w dużym stopniu go przypominały. Ogólnie dzieła Blizzarda, takie jak chociażby Diablo, wyznaczają pewne kierunki, np. w zakresie realizacji interfejsu (charakterystyczne kule z życiem i maną), czy nawet tworzą odrębne gatunki. Nie inaczej jest z MMORPG-iem firmy, który oferuje przecież wiele świetnych rozwiązań.