Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 lipca 2018, 10:35

Czerwiec najlepszym miesiącem dla PUBG od października ubiegłego roku

Miniony czerwiec był całkiem niezłym miesiącem dla Playerunkown's Battlegrounds. Sprzedało się w nim 4,7 miliona egzemplarzy pecetowej wersji tej sieciowej strzelanki battle royale od PUBG Corp. - to najlepszy wynik od października ubiegłego roku. Okazałe są też przychody generowane przez PUBG Mobile.

Firma PUBG Corporation może zaliczyć miniony czerwiec do bardzo udanych. Jak podaje serwis SuperData, w miesiącu tym rozeszło się 4,7 miliona sztuk pecetowej wersji Playerunkown's Battlegrounds. Jest to najlepszy wynik, jaki osiągnęła ta popularna sieciowa strzelanka oparta o tryb battle royale od października 2017 roku. Bez wątpienia spory wpływ na ten sukces miała zakończona 5 lipca letnia wyprzedaż The Intergalactic Steam Summer Sale, podczas której tytuł można było kupić z rabatem 33% - za 48,90 złotych.

PUBG nieco odbił sobie ostatnie niepowodzenia. - Czerwiec najlepszym miesiącem dla PUBG od października ubiegłego roku - wiadomość - 2018-07-27
PUBG nieco odbił sobie ostatnie niepowodzenia.

Ostatnio całkiem nieźle radzi sobie również PUBG Mobile. Dzięki wprowadzeniu do gry płatnych Royale Pass zyski z wersji popularnego tytułu na telefony i tablety w tydzień skoczyły o około 190%. Gra zarobiła już 30 milionów dolarów. Kwota ta będzie tylko rosła, gdyż według danych Sensor Tower od 19 czerwca użytkownicy wydają w tytule łącznie średnio 650 tysięcy dolarów dziennie. Wyniki te mogą robić wrażenie, lecz nieco bledną w momencie, gdy porównamy je z pieniędzmi generowanymi przez mobilną odsłonę konkurencyjnego Fortnite: Battle Royale.

PUBG Corporation może zatem nieco odetchnąć. Playerunknown's Battlegrounds nie miało bowiem ostatnio zbyt dobrego okresu. Choć tytuł wciąż cieszy się olbrzymią popularnością (według serwisu Steamcharts obecnie bawi się w nim przeszło 800 tysięcy osób) i otrzymuje nową zawartość, część graczy, zmęczona między innymi opieszałością PUBG Corporation w naprawie niektórych błędów i wprowadzaniem kontrowersyjnych płatności w stylu Event Passa, zaczęła opuszczać tytuł, pozostawiając po sobie niezbyt przychylne opinie. Na domiar złego, darmowe Fortnite: Battle Royale od studia Epic Games zaczęło wygrywać praktycznie na każdym froncie. Ostatnie wyniki mogą dawać twórcom i sympatykom Playerunknown's Battlegrounds pewną nadzieję, że niegdyś niekwestionowany król gatunku battle royale powróci jeszcze do czasów swojej największej chwały.

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej