autor: Bartosz Świątek
Valve wyjaśnia, czemu nie rozmawia ze społecznością CS:GO
Deweloper z firmy Valve Software – Gautam Babbar – odniósł się w niedawnej rozmowie do kwestii kontaktu ze społecznością CS:GO i podejścia twórców do aktualizowania gier.
W SKRÓCIE:
- deweloper CS:GO wyjaśnił, dlaczego Valve Software rzadko ujawnia plany dotyczące aktualizacji dla swoich gier;
- twórca uważa, że łatki powinny mówić same za siebie i że łatwiej ocenić ich odbiór bez wcześniejszych zapowiedzi. Twierdzi też, że lepiej usuwać bugi, niż o nich rozmawiać.
Firma Valve Software jest znana z tego, że trzyma przysłowiowe „karty przy orderach” i zapowiada, nad czym pracuje dopiero na ostatniej prostej. Dotyczy to zarówno powstających gier, o których często nie słyszymy przez całe lata, jak i planowanych aktualizacji dla istniejących tytułów. W czasie niedawnej prezentacji jeden z deweloperów – Gautam Babbar – przyznał, że jest to celowe działanie. Użył przy tym przykładu CS:GO.
Uważamy, że CS:GO jest lepsze, gdy otrzymujemy jasne, niefiltrowane opinie klientów. Czytamy i analizujemy opinie, które nasi gracze zamieszczają w różnych społecznościach online. Ale oni wiedzą, że rzadko bierzemy udział w tych rozmowach. Kiedy bierzemy w nich udział, przestają rozmawiać między sobą i zaczynają rozmawiać z nami, a informacje zwrotne stają się mniej zrozumiałe. Od czasu do czasu wtrącamy się, jeśli wydają się zablokowani lub potrzebujemy więcej danych, ale poza tym trzymamy się od tego z daleka – stwierdził Gautam Babbar.
Twórca uważa, że najlepszym wyjściem jest pozwolenie, by aktualizacje mówiły same za siebie – lepiej eliminować problemy, niż o nich rozmawiać.
Unikamy mówienia o przyszłych planach dotyczących gry, a nawet o tym, jak zamierzamy naprawić konkretny błąd, ponieważ przyszłe plany zawsze mogą ulec zmianie - bug może wymagać więcej pracy, niż się spodziewaliśmy, a poprawka może mieć nieoczekiwane konsekwencje. Zainteresowania społeczności również zmieniają się z czasem. Jeśli obiecalibyśmy jakąś funkcję lub rozwiązanie problemu, ograniczylibyśmy możliwości zespołu i bylibyśmy mniej elastyczni, gdy nasze priorytety lub priorytety społeczności uległyby zmianie – wytłumaczył deweloper.
Przypominamy, że gra Counter-Strike: Global Offensive zadebiutowała w sierpniu 2012 roku na komputerach oraz konsolach PlayStation 3 i Xbox 360 (wydania konsolowe nie są już rozwijane). W grudniu 2018 r. udostępniono również wersję free-to-play.
- Recenzja gry Counter- Strike: Global Offensive - kultowa strzelanina w nowych szatach
- CS:GO – poradnik
- Counter-Strike: Global Offensive – strona oficjalna