CS:GO - Polak stworzył modyfikację, która ignoruje ściany
CS:GO z modami potrafi dostarczać naprawdę sporo zabawy. Idealnym przykładem jest modyfikacja pozwalająca graczom na przestrzelenie każdej powierzchni na mapie na wylot. Co ciekawe, jej autorem jest Polak.
Rozgrywka w Counter-Strike’u: Global Offensive to skomplikowana mieszanka umiejętności, taktyki, zręczności i wielu, wielu innych czynników. Gdyby jednak z tego równania usunąć jeden aspekt, gra całkowicie zmienia swoje oblicze.
Przykładem takiej drastycznej zmiany może być modyfikacja, za pomocą której gra praktycznie całkowicie ignoruje... ściany.
Przez całą mapę
Popularny youtuber WarOwl, tworzący treści związane z CS:GO, na jednym ze swoich materiałów zaprezentował ciekawy mod, który pozwala na przestrzelenie każdej ściany w grze (a nawet wielu ścian naraz).
W CS:GO naturalnie można strzelać przez ściany, jednak tylko wybrane powierzchnie potrafią przepuszczać pociski (takie strzały kończą się tzw. „wallbangiem”).
Modyfikacja zaprezentowana przez youtubera podbija „przepuszczalność” ścian do ekstremum, sprawiając, że przy odrobinie szczęścia można przez ścianę (albo kilka ścian) wyeliminować przeciwnika z drugiego końca mapy.
Ciekawostką jest to, że autorem projektu jest polski moder o pseudonimie LionDoge, który rok wcześniej zasłynął z mapy pozwalającej na całkowitą destrukcję otoczenia (więcej o tym tutaj).
Komentujący zauważają, że modyfikacja z wyjątkowo „cienkimi” ścianami przypomina stary, dobry Counter-Strike 1.6, który pozwalał na tworzenie taktyk polegających na spamowaniu pociskami w miejscach, które teoretycznie nie powinny pozwalać na takie „wallbangi”.
Autor nie udostępnił jeszcze modyfikacji, poza wyjątkiem na potrzeby filmu WarOwla. Gdy mod będzie już publiczny, zapewne zobaczycie go na profilu LionDoge’a na Steamie.