autor: Ignacy Ziarkiewicz
Średnia liczba graczy CS:GO spadła, po wprowadzeniu płatnych kont Prime
CS:GO straciło rzeszę graczy, gdy zaczęto wymagać kosztującego 55,99 zł konta Prime, żeby móc w pełni korzystać z produkcji.
Counter Strike: Global Offensive to od lat jedna z najpopularniejszych gier wieloosobowych. Jednak na początku czerwca studio Valve, czyli wydawca produkcji, wprowadziło płatne konta Prime, co najwyraźniej odrzuciło wielu fanów. Od tego momentu gra straciła 16,75% użytkowników, co jest drugim największym spadkiem średniej liczby grających osób od kwietnia 2018 roku.
Wprowadzenie opłat za konto Prime sprawiło, że nagle duża część wcześniej dostępnych opcji przestała być darmowa. Bez nich gracze nie mogą m.in. zdobywać rang, doświadczenia ani żadnych przedmiotów. Żeby nie utracić dostępu do tych elementów produkcji, trzeba zapłacić jednorazowo 55,99 zł. Valve kierowało się tym, że chciało zmniejszyć liczbę cheaterów, którzy uprzykrzali innym użytkownikom zabawę nawet w trybie rankingowym.
Jednak liczby mówią same za siebie – średnia liczba graczy w maju wyniosła 659 888, a w czerwcu było ich już jedynie 549 347. Nie są to pocieszające wyniki dla Valve, tym bardziej, że Valorant z każdym miesiącem zdaje się rosnąć w siłę. Włodarze Steama będą musieli się postarać, żeby znowu przyciągnąć do siebie odbiorców. Częścią tego planu może być zmiana silnika gry, o czym niedawno krążyły pogłoski.