autor: Szymon Liebert
Crytek nie pracuje nad TimeSplitters 4, ale rozważa różne opcje. Możliwa akcja na Kickstarterze
Crytek nie pracuje obecnie nad grą TimeSplitters 4 – wyjaśnił Cevat Yerli, szef niemieckiej firmy. Yerli nie odrzuca jednak pomysłu wskrzeszenia serii, chociaż przyznaje, że wymagałoby to pewnych zmian i być może pomocy fanów.

Firma Crytek nie prowadzi prac nad grą TimeSplitters 4, ale rozważa różne opcje w związku z tą popularną niegdyś serią strzelanek. „Chciałbym, żebyśmy nad nią pracowali” – zapewnił szef niemieckiego dewelopera Cevat Yerli w rozmowie z serwisem CVG. „Nadzieje są spore, ale musi zajść zmiana w kwestii platformy”. Producent przyznał, że zainteresowanie wydawców projektem było i jest trudne, bo nie wiadomo, ilu jest fanów tej marki.
„Problem z TimeSplitters polega na tym, że gdybyśmy zrobili sequel, zaakceptowaliby go tylko fani” – wyjaśnił Yerli – „a trudno określić jak duża to społeczność”. Prezes firmy przyznał, że sprzedanie wydawcom pomysłu na pełnoprawną grę z serii było kłopotliwe jeszcze zanim Crytek kupił studio Free Radical, czyli autorów TimeSplitters. Yerli przyznaje, że „nawet na silniku CryEngine i ze wsparciem Crytek byłyby fundamentalne problemy z tą koncepcją”.

Mimo wszystko jest szansa na powrót TimeSplitters. Cevat Yerli upatruje jej w nowych platformach i formach finansowania. „TimeSplitters miał jeden z najbardziej zabawnych trybów multiplayer w historii” – wspomina szef firmy Crytek. Z tego względu Yerli widziałby go na G-Face, platformie społecznościowej dla casualowych i hardcorowych gier online. „Podoba mi się ten pomysł i chciałbym, żebyśmy nad nim pracowali, ale na razie tak nie jest” – wyjaśnił Yerli.
Kłopot polega na tym, że Crytek nie ma środków na to, aby zająć się projektem. Pewnym rozwiązaniem byłoby poproszenie fanów o fundusze na Kickstarterze. Szef dewelopera przyznaje, że nie wie, czy dużej firmie wypada organizować podobne akcje. W końcu platforma finansowania społecznościowego była do tej pory domeną małych studiów niezależnych. Yerli nie odrzuca tej opcji: „Kickstarter to rozwiązanie, które bierzemy pod uwagę”.

Komentarz szefa firmy Crytek rzuca nowe światło na losy TimeSplitters 4. Do niedawna wydawało się, że producent planuje wydanie gry - podobno ktoś widział nawet jej „grywalną wersję”. Na razie jednak trzeba uzbroić się w cierpliwość i liczyć na to, że Cevat Yerli i jego ludzie znajdą sposób, aby przywrócić chwałę tej zacnej marce.