Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 września 2007, 10:25

Crysis w DirectX 9 z ograniczeniami wpływającymi na tryb multiplayer

Okazuje się, że brak obsługi dziesiątej generacji bibliotek DirectX będzie mieć duże znaczenie dla użytkowników gry Crysis. Ze względu na zawarte w tej wersji ograniczenia, posiadacze „blaszaków” pracujących w DirectX 9 nie będą mogli korzystać z niektórych serwerów w trybie zmagań wieloosobowych. Takie oto smutne wieści przekazała wczoraj firma Crytek.

Okazuje się, że brak obsługi dziesiątej generacji bibliotek DirectX będzie mieć duże znaczenie dla użytkowników gry Crysis. Ze względu na zawarte w tej wersji ograniczenia, posiadacze „blaszaków” pracujących w DirectX 9 nie będą mogli korzystać z niektórych serwerów w trybie zmagań wieloosobowych. Takie oto smutne wieści przekazała wczoraj firma Crytek.

Crysis w DirectX 9 z ograniczeniami wpływającymi na tryb multiplayer - ilustracja #1

Gra pracująca w trybie DirectX 9 została pozbawiona oddziaływań fizycznych. Żołnierze nie będą w stanie ścinać drzew przy pomocy kul, a także wpływać w jakikolwiek sposób na inne obiekty – jedynym wyjątkiem są tu obecne w programie pojazdy. Jakby tego było mało, autorzy pozbawili tę wersję także cyklu dobowego. Brak obsługi DirectX 10 jest zatem równoznaczny z zatrzymaniem upływającego w grze czasu.

Wspomniane wyżej ustępstwa sprawiły, że posiadacze starszych komputerów nie będą mogli wchodzić na serwery założone przez graczy, których „blaszaki” pracują w DirectX 10. Odwrotne połączenie jest jak najbardziej możliwe, ale użytkownicy posiadający lepszy sprzęt powinni spodziewać się automatycznego uwzględnienia opisanych wcześniej ograniczeń.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej