Crew Skills (System Umiejętności Załogi)
Podczas przygód do waszej drużyny dołączy wielu kontrolowanych przez komputer kompanów. Na misję możecie zabrać jednak tylko jednego z nich. System Umiejętności Załogi (Crew Skills) pozwala zlecać zadania pozostawionym na pokładzie statku postaciom.
Świat Star Wars: The Old Republic pełen jest cennych surowców, zaawansowanych planów technicznych oraz innych intrygujących przedmiotów i informacji. Bohaterowie graczy często mają jednak lepsze rzeczy do roboty niż bawienie się w zbieranie wszystkich tych skarbów. Na szczęście nie muszą tego robić osobiście; wyręczyć ich mogą bowiem podwładni. Na misję możemy zabrać tylko jednego towarzysza. Reszta pozostaje na statku, więc warto dać im coś do roboty. Do tego właśnie służy System Umiejętności Załogi.
Dzięki niemu możemy nakazać naszym kompanom zbieranie przedmiotów, wytwarzanie ekwipunku, a nawet wysyłać ich na samodzielne misje. Poszczególni członkowie załogi mają własne umiejętności i talenty, które czynią ich bardziej skutecznymi w konkretnych zadaniach. Istotne znaczenie ma też stosunek postaci do waszego bohatera – im wyższe mają o nim mniemanie, tym lepiej sobie poradzą. Warto dodać, że załoga wykonuje zlecone jej zadania, nawet gdy nie jesteście zalogowani na serwerze.
Będziecie mogli wybrać trzy umiejętności (ang. Crew Skills), w których specjalizować się będzie wasza załoga. Podzielono je na trzy główne kategorie:
GATHERING SKILLS
Podczas zwiedzania zakątków Galaktyki co chwila natykać się będziecie na cenne surowce i przydatne informacje. Dzięki odpowiedniemu wyszkoleniu wasza załoga sama zbierze najbardziej interesujące znaleziska.
W skład Gathering Skills wchodzą:
- Archaeology – umiejętność odszukiwania starożytnych artefaktów.
- Bioanalysis – umiejętność gromadzenia próbek materiałów genetycznych roślin i zwierząt.
- Scavenging – zdolność wydobywania przydatnych części z uszkodzonych urządzeń.
- Slicing – umiejętność włamywania się do systemów komputerowych.
Dokładniejszy opis Gathering Skills znajdziecie w oddzielnym artykule.
CRAFTING SKILLS
Zebrane surowce i materiały warto wykorzystać do wytwarzania własnych przedmiotów. Zależnie od wybranej specjalizacji wasza załoga będzie mogła konstruować m.in. pancerze, uzbrojenie, implanty oraz inne przydatne gadżety.
W skład Crafting Skills wchodzą:
- Armormech – umiejętność wytwarzania zbroi.
- Armstech – umiejętność tworzenia blasterów i ulepszeń do nich.
- Artifice – produkcja artefaktów Jedi i Sith.
- Biochem – wytwarzanie chemicznych stymulantów i biologicznych implantów.
- Cybertech – umiejętność konstrukcji gadżetów i droidów.
- Synthweaving – sztuka tworzenia lekkich ubrań i zbroi wyposażonych w nadnaturalne cechy specjalne.
Dokładniejszy opis Crafting Skills znajdziecie w oddzielnym artykule.
MISSION SKILLS
Dzięki Mission Skills możliwe jest wysyłanie członków załogi na samodzielne misje. Podwładni na własną rękę mogą zarówno szukać skarbów, prowadzić negocjacje i śledztwa, jak również handlować na czarnym rynku.
W skład Mission Skills wchodzą:
- Diplomacy – umiejętność negocjowania.
- Investigation – umiejętność badania dowodów i podążania za uzyskanymi w ten sposób wskazówkami.
- Treasure Hunting – umiejętność odnajdywania i odzyskiwania cennych przedmiotów.
- Underworld Trading – umiejętność handlowania na czarnym rynku.
Dokładniejszy opis Mission Skills znajdziecie w oddzielnym artykule.