Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 września 2015, 11:24

Counter-Strike: Global Offensive - nowy patch naprawia hitboksy

Firma Valve udostępniła dużą aktualizację do gry Counter-Strike: Global Offensive. Patch naprawia błędy związane z nie najlepszym systemem hitboksów, dającym się we znaki m.in. w trakcie rozbrajania bomb oraz wspinaczki po drabinach.

Świat idzie do przodu, a w CS: GO do rozbrajania bomby zamiast szczypiec wykorzystamy technologię. - Counter-Strike: Global Offensive - nowy patch naprawia hitboksy - wiadomość - 2015-09-17
Świat idzie do przodu, a w CS: GO do rozbrajania bomby zamiast szczypiec wykorzystamy technologię.

O tym, że Counter-Strike: Global Offensive ma – delikatnie rzecz ujmując – nieco zepsute hitboksy, wiadomo było od dawna. Nawet sama firma Valve Software w końcu przyznała, że system zaliczania trafień w ostatniej odsłonie kultowej serii FPS-ów wymaga poprawy, a zespół pracuje nad odpowiednią łatką. Rezultaty jego pracy możemy ocenić w najnowszej aktualizacji, jako że lwia część zmian dotyczy wspomnianego zagadnienia. I trzeba przyznać, że twórcy wzięli sobie do serca uwagi graczy, wliczając w to słynny filmik z serwisu YouTube, na którym gracz opróżnia pełen magazynek tuż przed przeciwnikiem i w magiczny sposób nie trafia ani razu.

System hitboksów w grze został znacząco zmodyfikowany. Poprzednio poszczególne strefy były raczej kanciaste, teraz zaś mają bardziej kapsułowaty kształt, dzięki czemu w większym stopniu pokrywają się z modelami postaci. Te zresztą otrzymały całkowicie nowy szkielet i geometrię, jak również dodatkowe animacje (w tym niesławnej wspinaczki po drabinie oraz rozbrajania bomby), a przejścia pomiędzy nimi mają być, według słów twórców, lepiej zsynchronizowane. Wprowadzono też animację przeładowania broni z perspektywy trzeciej osoby, dzięki czemu łatwiej ocenić postęp w zmianie amunicji u wrogów.

Nowe hitboksy w znacznie większym stopniu pokrywają się z modelami postaci graczy.

Wśród innych nowości warto wymienić jeszcze nowe komendy obsługiwane przez serwer. Pierwsza z nich, sv_showbullethits, pozwala na uzyskanie informacji o trafieniach. Natomiast druga - sv_show_voip_indicator_for_enemies – sprawi, że ikonka informująca o korzystaniu z komunikacji głosowej będzie pojawiać się zarówno nad sojusznikami, jak i członkami drużyny przeciwnej. Zmiany nie ominęły także niektórych bronii, przede wszystkim kultowego karabinu M4A1-S (zmniejszona cena, ale i zasięg oraz penetracja pancerza), Zeusa x27 (cena obniżona do 100 dolarów) i pistoletów Berretta (zwiększona penetracja pancerza i modyfikator zasięgu). Drobną, ale bez wątpienia cieszącą wiadomością jest również rozwiązanie problemu z przenikaniem niektórych modeli broni bądź postaci przez co cieńsze ściany, co w dość żenujący sposób zdradzało pozycję gracza. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnym blogu gry.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej