autor: Kamil Ostrowski
Counter-Strike: Global Offensive jednak bez potyczek multiplatformowych
Najnowsza próba odświeżenia serii popularnych sieciowych strzelanin, Counter-Strike: Global Offensive nie będzie oferowała możliwości konfrontacji międzyplatformowych. Po raz kolejny posiadacze komputerów osobistych i konsol nie będą mogli stanąć w razem szranki.
Counter-Strike: Global Offensive, kolejna odsłona popularnej serii strzelanin sieciowych, wbrew wcześniejszym zapowiedziom, nie będzie wspierała potyczek multiplatformowych. Po raz wtóry marzenia twórców o wspólnych zmaganiach pecetowców i konsolowców spalają na panewce.
Chet Faliszek z Valve powiedział serwisowi Joystiq, że betatesty utwierdziły firmę w przekonaniu jak, ważna jest możliwość swobodnego tworzenia łatek do Counter-Strike: Global Offensive. „Aby to umożliwić musimy rodzielić platformy (...), z tego powodu zrezygnowaliśmy z idei rozgrywek międzyplatformowych – w zasadzie wzmacniamy każdą z platform nie łącząc ich ze sobą”.
Latem 2011 roku Gabe Newell dyrektor Valve zapowiadał, że jednym z priorytetów dewelopera jest stworzenie możliwości zabawy międzyplatformowej dla posiadaczy komputerów osobistych i konsol PlayStation 3. Biorąc pod uwagę, że firmie udało się przełamać opór Sony i wprowadzić międzyplatformowy tryb kooperacji w produkcji Portal 2, wydawało się, że plan ten uda się zrealizować. Niestety, sen o zjednoczeniu braci growej wszystkich platform wciąż pozostaje snem.
Counter-Strike: Global Offensive ukaże się latem 2012 roku na platformach PC, Mac, Xbox 360 oraz PlayStation 3.