Copper Dreams - twórcy Serpent in the Staglands pracują nad cyberpunkowym RPG
Autorzy Serpent in the Staglands, czyli jednego z najciekawszych i jednocześnie najtrudniejszych RPG-ów zeszłego roku, zapowiedzieli swój kolejny projekt. Okazało się nim utrzymane w klimacie cyberpunkowym turowe RPG Copper Dreams.
Niezależne studio Whalenought szybko wyrasta na jeden z najciekawszych zespołów zajmujących się obecnie produkcją gier RPG. Ekipa ta zadebiutowała w 2013 roku bezwzględnym mobilnym hack-n-slash’em Isle of Bxnes, a w zeszłym roku wypuściła na pecety wyśmienite Serpent in the Staglands, które pod wieloma względami odwoływało się do kultowego Darklands. Teraz twórcy ujawnili swój kolejny projekt i okazało się nim utrzymane w klimatach cyberpunkowych turowe RPG Copper Dreams. Produkcja zmierza wyłącznie na pecety i powinna zadebiutować w przyszłym roku. Twórcy zamierzają zebrać dodatkowe środki za pomocą serwisu Kickstarter i crowdfundingowa zbiórka wysteruje już wkrótce.
Akcja Copper Dreams toczyć się będzie w niedalekiej przyszłości na terenach wyspy Calitana. W miejsce to zsyłane są osoby, które zostają uznane przez władze za warte zbyt mało, aby marnotrawić na nie wyczerpujące się w szybkim tempie zasoby planety. Odcięta od świata i pozbawiona wsparcia wyspa zamienia się w prawdziwe piekło na Ziemi, kontrolowane przez bezwzględne syndykaty przestępcze, żelazną ręką rządzące skromnymi zasobami żywności i surowców. Gracze pokierują najnowszym nieszczęśnikiem zesłanym na Calitanę i ich zadaniem ma być przede wszystkim zagwarantowanie przetrwania bohatera oraz ludzi, którzy zdecydują się za nim podążać.
Ga położy duży nacisk na walkę. Starcia podzielone zostaną na tury i gracz nigdy nie będzie się musiał spieszyć z wydawaniem rozkazów. Jednocześnie każda akcja postaci będzie trwała określoną ilość czasu, a wykonywanie poleceń odbywać się ma w czasie rzeczywistym. Tym samym właściwe zgranie ataków i innych czynności będzie miało kluczowe znaczenie dla sukcesu drużyny.
W przeciwieństwie do poprzednich dwóch RPG-ów studia Whalenought, Copper Dreams zaoferuje w pełni trójwymiarową grafikę, choć zachowany zostanie widok izometryczny. Autorzy zdecydowali się na taki krok, ponieważ mapy będą miały wiele wysokich obiektów i wykorzystywanie różnic w wysokościach odegra kluczową rolę w zabawie. Tym samym konieczne było umożliwienie funkcji obracania kamery. Dojdzie do tego dynamiczny system oświetlenia, który ma współgrać z mechanizmami skradankowymi. Gracze często będą np. sabotowali zasilanie w budynkach, aby ułatwić sobie cichą infiltrację. Nie zabraknie także włamywania się do systemów komputerowych oraz przeprogramowywania robotów strażniczych.
Jak na grę cyberpunkową przystało, w Copper Dreams pojawi się opcja wyposażania postaci w cyberwszczepy, które obok tradycyjnego ulepszania statystyk mają być główną metodą rozwijania bohaterów. Podczas zabawy będziemy mogli także zrobić użytek ze sporego zestawu futurystycznych gadżetów.