autor: Radosław Grabowski
Conflict: Global Terror jesienią 2005 roku
Począwszy od 2002 roku każdej jesieni miała premierę kolejna odsłona cyklu gier taktycznych o nazwie Conflict. Ostatnio wydana część nosi podtytuł Vietnam i traktuje o działaniach żołnierzy amerykańskich przeciwko wietnamskim komunistom pod koniec lat sześćdziesiątych XX wieku. Za około dwanaście miesięcy trafimy jednak na współczesne pole bitwy, dzięki pozycji pt. Conflict: Global Terror.
Począwszy od 2002 roku każdej jesieni miała premierę kolejna odsłona cyklu gier taktycznych o nazwie Conflict. Ostatnio wydana część nosi podtytuł Vietnam i traktuje o działaniach żołnierzy amerykańskich przeciwko wietnamskim komunistom pod koniec lat sześćdziesiątych XX wieku. Za około dwanaście miesięcy trafimy jednak na współczesne pole bitwy, dzięki pozycji pt. Conflict: Global Terror.
Do akcji wkroczą ponownie bohaterowie, znani z Conflict: Desert Storm i Conflict: Desert Storm II – Back to Baghdad, czyli Bradley, Foley, Connors i Jones. Tym razem rzeczony kwartet żołdaków stworzy, wraz z innymi chłopcami Wuja Sama, elitarną grupę do walki ze światowym terroryzmem. Tematyka będzie zatem cokolwiek aktualna i zarazem dość atrakcyjna w oczach potencjalnego odbiorcy. Natomiast w gronie dostępnych scenariuszy militarnych znajdą się zadania, zlokalizowane w przeróżnych zakątkach globu ziemskiego.
Naturalnie nie zabraknie trójwymiarowej grafiki o pierwszorzędnej jakości wykonania, wielu rozmaitych typów realistycznego uzbrojenia, wysokiego poziomu Sztucznej Inteligencji etc. Wśród docelowych platform sprzętowych dla omawianego dzieła firmy Pivotal Games figurują komputery osobiste klasy PC oraz konsole Sony PlayStation 2 i Microsoft Xbox. Rynkową dystrybucją gotowego produktu tradycyjnie zajmie się brytyjska korporacja SCi Games.