Imponująca destrukcja otoczenia na filmach z Company of Heroes 3
Zespół Relic Entertainment pochwalił się systemem destrukcji w Company of Heroes 3, publikując serię filmików demonstrujących jego możliwości.
- budynki są wielowarstwowe,
- odłupane fragmenty to odrębne obiekty, których zachowaniem rządzi silnik fizyczny,
- spadający gruz może zabić żołnierzy.
Studio Relic Entertainment opublikowało serię ciekawych materiałów wideo z RTS-a Company of Heroes 3. Filmiki koncentrują się na zaprezentowaniu destrukcji otoczenia. Pochodzą one z wersji prealfa, więc sporo elementów ulegnie jeszcze ulepszeniu, ale już teraz całość wygląda imponująco.
Poprzednie dwie części serii oferowały dobry system destrukcji, ale ograniczenia sprzętowe wymusiły wiele uproszczeń. Autorzy wykazali się sporą pomysłowością przy ich obchodzeniu. Przykładowo silniki napędzające CoH 1 i 2 nie obliczały trajektorii i zachowania odpadających kawałków budynków – było to symulowane przez efekty graficzne zależne od pozycji kamery. Z kolei gdy pocisk wybił dziurę w ścianie, to silnik czynił ten fragment przezroczystym, zamiast wprowadzać zmiany w modelu struktury.
W przypadku Company of Heroes 3 takie zagrywki nie były już potrzebne i studio Relic Entertainment mogło wreszcie zaszaleć pod kątem destrukcji otoczenia. Odłupywane fragmenty są trójwymiarowymi modelami i za ich zachowanie odpowiada silnik fizyczny. Odłamki budynków mogą np. wylądować na spadzistym dachu sąsiedniej struktury i się z niego zsunąć. Spadające obiekty potrafią nawet zabić znajdujących się w pobliżu żołnierzy.
Ponadto większość budynków jest wielowarstwowa – pod tynkiem znajdują się cegły lub kamienie, które także mogą zostać rozłupane na części. Każda struktura ma ograniczoną wytrzymałość i postępujące zniszczenia ostatecznie doprowadzają do jej spektakularnego zawalenia.
Przypomnijmy, że Company of Heroes 3 zmierza wyłącznie na PC. Gra ma się ukazać w tym roku.