Company of Heroes 3 - dynamiczna kampania wytłumaczona na wideo z polskimi napisami
Do sieci trafił materiał wideo pokazujący mechanizmy dynamicznej kampanii w Company of Heroes 3 oraz tłumaczący, w jaki sposób warstwa strategiczna wpłynie na taktyczne bitwy.
Studio Relic Entertainment wypuściło ciekawy materiał wideo poświęcony RTS-owi Company of Heroes 3. Nagranie jest w języku angielskim, ale oferuje możliwość włączenia polskich napisów. Filmik koncentruje się na pokazaniu mechaniki dynamicznej kampanii w grze.
Ten element jest nowością dla serii Company of Heroes. Dzięki niemu nie będziemy jedynie dowodzili podczas starć, ale również podejmiemy decyzje na poziomie strategicznym. Na mapie pokazującej region śródziemnomorski zadecydujemy o ruchach sił lądowych, powietrznych i morskich. Konieczne ma być zabezpieczanie linii zaopatrzeniowych, rozwijanie siatek szpiegowskich (co pozwoli nawiązać współpracę z partyzantami oraz przeprowadzać akcje sabotażowe) oraz podejmowanie decyzji, w jakiej kolejności realizować cele oraz które jednostki wyprodukować.
Działania na mapie strategicznej wpłyną na przebieg klasycznych RTS-owych bitew, a cały system sprawi, że kampanię będziemy mogli przechodzić wielokrotnie, za każdym razem natrafiając na inne wyzwania.
Rozgrywka na mapie strategicznej będzie oczywiście przebiegała w większej skali. Gracze mają wydawać rozkazy kompaniom. Przy ich pomocy będą prowadzili walki, przejmowali zasoby, zajmowali cele i odcinali wrogie linie zaopatrzenia.
Każda kompania ma posiadać własne jednostki i umiejętności. Ponadto będą one zdobywały doświadczenie, pozwalając na odblokowywanie nowych zdolności oraz oficerów z unikalnymi cechami. Wiele z tych atrybutów wykorzystamy również podczas RTS-owych bitew. Na mapie strategicznej będziemy także dowodzili mniejszymi grupami wsparcia w postaci hufców, które będą mogły działać niezależnie od kompanii. One również wpłyną na sytuację podczas bitew. Przykładowo obecność hufca z medykami w pobliżu miejsca walk pozwoli w trakcie misji skorzystać z transportera medycznego, który uzupełni oddziały i wyleczy rannych.
Gra zaoferuje wiele tego rodzaju interakcji między warstwą strategiczną i taktyczną. Jeśli np. bitwa toczy się blisko wybrzeża, a my nieopodal umieścimy niszczyciele, to możliwe będzie wezwanie morskiego wsparcia ogniowego w trakcie potyczki. Co więcej, jeśli wcześniej na mapie kampanii przeprowadzimy ostrzał danej pozycji, to potem w trakcie starcia otoczenie będzie odpowiednio zniszczone.
Przypomnijmy, że wraz z oficjalną zapowiedzią gry ruszyły otwarte alfa-testy. Jeśli chcecie wziąć w nich udział, to musicie udać się na oficjalną stronę i dokonać rejestracji. Zabawa potrwa do 3 sierpnia. Pełna wersja gry ukaże się w przyszłym roku wyłącznie na PC.