Company of Heroes 2 będzie rozwijane przez następnych pięć lat
Studio Relic Entertainment zdradziło, że zamierza rozwijać RTS-a Company of Heroes 2 przynajmniej przez najbliższych pięć lat. W planach są zarówno dodatkowe mapy i armie dla trybu multiplayer, jak i nowe kampanie dla pojedynczego gracza.
Wydane w zeszłym roku Company of Heroes 2 okazało się produkcją lekko kontrowersyjną. Z jednej strony obiektywnie patrząc był to po prostu bardzo dobry RTS, ale jednocześnie produkcja nie okazała takim przełomem jak część pierwsza. Mimo to gra stała się sporym sukcesem i obecnie, niemal rok po premierze, dysponuje większą społecznością niż pierwowzór po 12 miesiącach. Nic więc dziwnego, że studio Relic aktywnie wspiera ten projekt i do tej pory wypuściło już dwadzieścia aktualizacji. Okazuje się jednak, że to dopiero początek. Autorzy zdradzili bowiem, że mają w planach dalsze rozwijanie projektu przez następnych pięć lat, zarówno jeśli chodzi o tryb multiplayer, jak i kampanie dla pojedynczego gracza.
Następny etap tych planów ruszy 24 czerwca wraz z premierą The Western Front, czyli samodzielnego rozszerzenia, nastawionego głównie na tryb wieloosobowy. Wprowadzi ono dwie nowe frakcje oraz również osiem dodatkowych map. Ponadto zawierać ono ma system tzw. Łupów Wojennych (ang. War Spoils), który będzie nas nagradzał dodatkowymi materiałami i elementami za każdą rozegraną bitwę. Będzie on także jednym z kluczowych sposobów, w jakie Relic zamierza rozwija grę przez następnych pięć lat.
Autorzy mają rozpisany plan, ale nie będą się go kurczowo trzymali i wiele zależeć ma od reakcji oraz potrzeb samej społeczności. Jeśli chodzi o konkrety to studio ma oczywiście zamiar wypuszczać nowe mapy i armie do trybu multiplayer. Nie zamierzają jednak zapominać także o fanach preferujących samotną zabawę. W planach są nowe kampanie, a podczas produkcji The Western Front zespół przygotował narzędzia, które mają pozwolić projektantom na znacznie szybsze i łatwiejsze opracowywanie fabularnych misji.
Jednocześnie pracownicy nie kryją zadowolenia ze stania się częścią firmy Sega. Wydawca dysponuje sporymi środkami, a jednocześnie ma w zwyczaju pozwalać swoim zespołom pecetowym na zajmowanie się tym, co umieją najlepiej bez niepotrzebnego wtrącania się w proces twórczy. Dlatego kilka następnych lat powinno okazać się dla Relic Entertainment bardzo owocnych.
Relic posiada obecnie ponad 120 pracowników i zespół cały czas rośnie. Spośród tej grupy około 70 zajmuje się rozwijaniem Company of Heroes. Oznacza to, że przynajmniej 50 osób zaangażowanych jest w inne projekty. Niestety, na razie studio nie jest gotowe ich ujawnić, ani potwierdzić, że jednym z nich jest nowe Dawn of War, chociaż przyznano, że marka ta jest niezwykle ważna dla zespołu.