autor: Krzysztof Rudek
Commando – jak grać w drzewie Assault Specialist?
Krótki poradnik dotyczący grania Commando w drzewie Assault Specialist.
Drzewo Assault Specialist przeznaczone jest do DPS-owania i raczej do rozgrywki PvP. Jest wspólne dla obu specjalizacji Troopera i u obu przynosi sporo frajdy. Amunicja używana w tym drzewie to Plasma Cell.
Assault Specialist przedkłada szybkość i umiejętności zadające obrażenia typu DoT nad przeważającą siłę ognia, odwrotnie niż w przypadku Gunnera. Efekty są, zwłaszcza w PvP, bardzo dobre. Ciężkie do usunięcia debuffy i DoT-y bez problemu „zjadają” punkty życia, zabijając albo przynajmniej solidnie go osłabiając.
Podstawą jest podpalenie przeciwnika na początku walki. Gdy już Plasma Cell zaskoczy i zacznie zadawać obrażenia, sprawi przy okazji, że większość z podstawowych umiejętności, dzięki odpowiedniemu inwestowaniu w drzewo, zada większe obrażenia. Cel jest dodatkowo spowolniony i staje się łatwiejszą ofiarą. W tym drzewie bardzo przydatny jest również High Impact Bolt, który po inwestycjach potrafi nieźle zaboleć. Przydają się też umiejętności, które odblokowujemy w drzewie. Obie są instantowe, więc nie ma problemów z rzucaniem ich w walce. Jedna z nich to bardzo dobry DoT, który razem z Plasma Cell może zdziałać cuda, a druga to dużo mocniejsza wersja Sticky Grenade (niektórzy gracze uważają ją za jednego z najlepszych nuke'ów w grze), czyli Assault Plastique.
Od strony defensywnej (nawet w przypadku Commando) też nie jest źle. Mamy kilka defensywnych cooldownów, które zwiększą naszą przeżywalność. Umiejętności w drzewie wzmacniają tylko Reactive Shield, ale i to jest znacznym bonusem. Tym bardziej że staje się ona kolejną zdolnością pozwalającą nam pozbywać się wyjątkowo częstych stunów. Już samo to może dać olbrzymią przewagę w walce.
Jeżeli zdecydujemy się spróbować tego buildu w PvE, to oczywiście powinniśmy skorzystać z pomocy Elary. Walka z trudniejszymi przeciwnikami wymaga więcej ekwilibrystki niż w przypadku Gunnery, ale przy odrobinie praktyki można radzić sobie całkiem przyzwoicie.
Najważniejsze umiejętności
Plasma Bolt – amunicja dedykowana dla Assault Specialist, ma szansę na nałożenie DoT-a podpalającego cel.
High Impact Bolt – potężny ofensywny strzał, który po odpowiednim wydaniu punktów w drzewie, ignoruje 30% pancerza i zwraca 2 jednostki amunicji.
Incendiary Round – pocisk zapalający, nakładający dość mocnego DoT-a.
Assault Plastique – umiejętność ze szczytu drzewa, potężny nuke odrzucający przeciwnika i będący mocniejszą wersja Sticky Grenade.
Drzewo Assault Specialist
Pierwszy poziom:
Target Lock (3 pkt.) – zwiększa celność ataków dystansowych i technik o 1%/pkt.
Weapon Calibrations (2 pkt.) – zwiększa Alacrity o 2%/pkt.
Integrated Cardio Package (3 pkt.) – zwiększa Endurance o 1%/pkt.
Drugi poziom:
Superheated Plasma (3 pkt.) – zwiększa obrażenia zadawane przez Plasma Cell o 10%/pkt i szansę na to, że zostanie włączony o 2%/pkt.
Sweltering Heat (2 pkt.) – Plasma Cell ma 50%/pkt szansy, aby zredukować prędkość poruszania się celu o 50% przez 2 s.
Parallatic Combat Stims (2 pkt.) – mamy 50%/pkt szansy, aby odzyskać 1 jednostkę amunicji, gdy jesteśmy pod wpływem efektów ograniczających ruch.
Trzeci poziom:
Degauss (2 pkt.) – gdy Reactive Shield jest aktywowany, ma 50%/pkt szansy, aby usunąć wszelkie efekty ograniczające ruch.
High Friction Bolts (2 pkt.) – High Impact Bolt ignoruje 15%/pkt pancerza przeciwnika. Dodatkowo, gdy High Impact Bolt trafi płonący cel, jest 50%/pkt szansy, aby dodać 1 jednostkę amunicji i odświeżyć czas trwania efektu spalania Plasma Cell.
Incendiary Round (1 pkt) – wystrzeliwuje rakietę eksplodującą przy kontakcie z przeciwnikiem. Pocisk zapala cel i zadaje mu obrażenia typu elemental.
Nightvison Scope (2 pkt.) – zwiększa wykrywanie ukrytych przeciwników o 1/pkt, skuteczność obrony o 1%/pkt i redukuje cooldown Stealth Scan o 2,5 s/pkt.
Czwarty poziom:
Rapid Recharge (2 pkt.) – redukuje cooldown Recharge Cells o 15 s/pkt.
Ionic Accelerator (3 pkt.) – Charged Bolts ma 10%/pkt szansy, a Full Auto 20%/pkt szansy, aby wyzerować cooldown High Impact Bolt i sprawić, że następny High Impact Bolt będzie darmowy.
Piąty poziom:
Reflexive Shield (2 pkt.) – gdy otrzymujemy obrażenia, mamy 50%/pkt szansy, aby zredukować cooldown Reactive Shield o 1,5 s/pkt. Efekt ten nie może pojawić się częściej niż raz na 1,5 s.
Rain of Fire (3 pkt.) – Charged Bolts, Hammer shot, Full Impact Bolt, Full Auto i Hail of Bolts zadają 3%/pkt więcej obrażeń płonącym przeciwnikom.
Assault Trooper (2 pkt.) – zwiększa bonus obrażeń krytycznych Plasma Cell, High Impact Bolt, Incendiary Round i Assault Plastique o 15%/pkt.
Szósty poziom:
Adrenaline Fueled (2 pkt.) – trafienia krytyczne mają 50%/pkt szansy, aby zredukować cooldown Adrenaline Rush i Reserve Powercell o 3 s/pkt. Efekt ten nie może pojawić się częściej niż raz na 1,5 s.
Burnout (3 pkt.) – zwiększa szansę na trafienie krytyczne umiejętnościami o 1%/pkt i zwiększa obrażenia typu elemental zadawane przez DoT-y o 10% celom, które mają poniżej 30% punktów życia.
Siódmy poziom:
Assault Plastique (1 pkt) – postać rzuca kostkę plastiku, która przyczepia się do celu i wybucha po kilku sekundach. Standardowi i słabi przeciwnicy wchodzą w stan paniki, gdy ładunek jest aktywny. Eksplozja zadaje obrażenia kinetyczne. Standardowi i słabi przeciwnicy są odrzuceni falą uderzeniową. Umiejętność dzieli 15-sekundowy cooldown ze Sticky Grenade.