Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 27 czerwca 2013, 13:10

autor: Piotr Doroń

Colin McRae Rally na iOS - specjalna odsłona kultowej marki debiutuje w App Store

Posiadacze urządzeń mobilnych z systemem iOS moją wielki powód do radości – w nowozelandzkim App Store zadebiutowała gra Colin McRae Rally. Oznacza to, że w przeciągu najbliższych kilkudziesięciu godzin rajdowa produkcja firmy Codemasters powinna pojawić się w pozostałych regionach świata, w tym także w Europie. Cena gry w Nowej Zelandii została ustalona na poziomie 6,49 dolarów nowozelandzkich, czyli ok. 17 złotych.

Posiadacze urządzeń mobilnych z systemem iOS moją wielki powód do radości – w nowozelandzkim App Store zadebiutowała gra Colin McRae Rally. Oznacza to, że w przeciągu najbliższych kilkudziesięciu godzin rajdowa produkcja firmy Codemasters powinna pojawić się w pozostałych regionach świata, w tym także w Europie. Cena gry w Nowej Zelandii została ustalona na poziomie 6,49 dolarów nowozelandzkich, czyli ok. 17 złotych.

Tytuł jest konwersją zbudowaną w oparciu o zawartość i silnik graficzny Colin McRae Rally 2.0 – bodaj najcieplej wspominanej odsłony serii, wydanej w 2000 roku na komputery osobiste oraz konsolę PlayStation. Pozwala zasiąść za kierownicą czterech maszyn klasy WRC (Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer Evolution VI, Lancia Stratos oraz Ford Focus) i poszaleć po trzydziestu trasach o zróżnicowanej nawierzchni. Zmagania toczą się na Korsyce, w Grecji oraz Australii, na odcinkach specjalnych o łącznej długości ponad 130 kilometrów.

Do dyspozycji graczy oddano trzy tryby rozgrywki (Championship, Rally, Quick Race) i postarano się o zaprojektowanie kilku odmiennych schematów sterowania, wykorzystujących zarówno ekran dotykowy, jak i akcelerometr. Gra oferuje wsparcie dla usługi Game Center, zatem nie zabrakło w niej osiągnięć oraz rankingu najlepszych wirtualnych rajdowców. Nie można też nie wspomnieć o obecności Nicky Grista w roli pilota.

Colin McRae Rally na iOS może pochwalić się wysokiej jakości, trójwymiarową szatą graficzną. Zostało to jednak okupione wysokimi wymagania sprzętowymi – tytuł uruchomią wyłącznie posiadacze co najmniej iPada 2, iPhone’a 4S lub 5 oraz iPoda Touch piątej generacji. Produkcja potrzebuje 243 MB wolnej przestrzeni w pamięci wewnętrznej urządzenia.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej