autor: Aleksander Kaczmarek
Co polscy gracze wiedzą o producentach gier?
Firma Monday PR oraz agencja SW Research opublikowały raport „Polska branża gier komputerowych”. Wyniki przeprowadzonych badań wskazują, że Polacy uwielbiają gry wideo, ale niewiele wiedzą o ich producentach. Problemy z rozpoznawalnością dotyczą zwłaszcza rodzimych twórców.
W ostatnich miesiącach namnożyło się badań poświęconych branży gier wideo w Polsce. Wiemy już jak wygląda statystyczny gracz znad Wisły i ile czasu poświęca na swoje hobby. Znamy nawet zarobki rodzimych twórców. Firma Monday PR we współpracy z SW Research postanowiła sprawdzić, jak wygląda rozpoznawalność producentów gier w naszym kraju. Wnioski nie są optymistyczne...
„Polacy generalnie nie znają marek producentów gier, a w przypadku firm z Polski ta nieznajomość jest wręcz zaskakująca. Spontaniczna znajomość marek producentów gier komputerowych wśród ankietowanych stoi na niskim poziomie” - mówi Piotr Zimolzak, Wiceprezes i główny analityk agencji badawczej SW Research.
Zdecydowanie najbardziej rozpoznawalnym wizerunkiem wśród graczy nad Wisłą cieszy się koncern Electronic Arts (31,3 proc.). Dla porównania, potentata krajowego rynku – firmę CD Projekt kojarzy zaledwie 12,3 proc. ankietowanych, Cenegę Poland – 5,9 proc., a Techland 3,9 proc. Wyniki te są zaskakująco niskie zważywszy na fakt, że o polskiej branży gier od pewnego czasu mówi się dużo i dobrze, co zostało potwierdzone analizami ponad 6 tys. materiałów prasowych.
„Polska branża gamingowa i firmy, które ją tworzą, są na początku drogi do zbudowania pożądanego wizerunku w oczach Polaków. Pierwszy krok postawiono – eksperci i dziennikarze znają wartość polskich produkcji. Teraz czas dotrzeć do szerszych grup docelowych. Dobrze zaplanowana komunikacja da producentom gier przewagę nad konkurencją, zwłaszcza teraz – w momencie wprowadzenia dystrybucji cyfrowej, gdy kupno gry jest łatwiejsze niż kiedykolwiek” – uważa Grzegorz Miller, dyrektor zarządzający Monday PR.
- Pobierz raport „Polska branża gier komputerowych – analiza wizerunku medialnego i świadomości marek polskich producentów gier”
- Weź udział w badaniach polskich graczy