W Cities: Skylines 2 pogoda wpłynie na ekonomię: zobacz film na temat klimatu
Klimat w Cities: Skylines 2 może utrudnić funkcjonowanie miasta, nawet gdy nie zawita do niego ekstremalna pogoda.
Po mapach studio Colossal Order omówiło kolejny element swojej nowej gry. Tym razem poznaliśmy szczegóły dotyczące klimatu i pór roku w Cities: Skylines 2.
Jak co tydzień deweloper opublikował obszerny wpis (do przeczytania na Steamie oraz oficjalnej stronie wydawcy) oraz krótki film z najważniejszymi informacjami. Materiał możecie obejrzeć poniżej.
Cztery (?) pory roku w Cities: Skylines 2
Kiedy ostatnio zespół Colossal Order omawiał mapy, wspomniano, że każda z nich będzie różnić się od pozostałych wieloma cechami. Jedną z nich jest właśnie klimat, który wpłynie na przebieg każdej z czterech pór roku.
- Każdy cykl dobowy w Cities: Skylines 2 będzie równoznaczny z upływem jednego miesiąca w grze. Pory roku będą zmieniać się mniej więcej co trzy cykle, ale będzie to uzależnione od mapy, na której gramy.
- Domyślnie jeden dzień będzie odpowiadać godzinie w czasie rzeczywistym, ale gra uwzględni trzy poziomy szybkości rozgrywki.
- Zasadniczo w CS 2 pojawią się trzy kategorie klimatów: umiarkowane, kontynentalne i polarne. Mapy z tym pierwszym będą miały cztery wyraźne pory roku, podczas gdy w lokacjach z klimatem kontynentalnym mają występować spore wahania temperatury. Natomiast w regionach polarnych spodziewajcie się długiej zimy i krótkiego, chłodnego lata.
- Niemniej konkretne warunki pogodowe będą ściśle uzależnione od samej mapy. Te zresztą oparto na rzeczywistych lokacjach, na przykład na Szanghaju (Rzeczna delta) lub fińskiej Savonlinnie (Lakeland).
Zawieje i zamiecie
Tak jak wspomniano w poprzednich dziennikach deweloperskich, klimat nie będzie tylko elementem wizualnym. Pogoda wpłynie na wiele aspektów funkcjonowania miasta – od zużycia prądu przez działanie usług aż po najczęściej uczęszczane miejsca oraz ścieżki obierane przez mieszkańców. Dla przykładu: w trakcie deszczu mało kto wybierze się do parku, za to restauracje itp. będą oblegane.
Jednakże nic nie przypomni graczom o znaczeniu pogody bardziej niż kataklizmy naturalne. Chyba że zdecydujemy się je wyłączyć, by rozgrywka była mniej losowa.
- Skala tych wydarzeń będzie wahała się od gwałtowanych, uszkadzających budynki burz śnieżnych przez pożary lasów – potencjalnie katastrofalne w skutkach dla sąsiadujących budynków – aż po niszczące huragany.
- Gra pozwoli przygotować rozmaite środki zaradcze, ale – rzecz jasna – umożliwią one jedynie zmniejszenie szkód, a nie zapobiegnięcie kataklizmom.
Więcej informacji znajdziecie we wpisie studia Colossal Order opublikowanym na oficjalnej stronie Paradoxu oraz na Steamie. Następny, ósmy dziennik deweloperski będzie dotyczył ekonomii oraz produkcji.
Cities: Skylines 2 ukaże się 24 października. Tytuł zmierza na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Ponadto na premierę będzie dostępny w usługach Xbox Game Pass oraz PC Game Pass.
Może Cię zainteresować:
- Paradox stawia na „nieskończone” gry; firma skasowała prawie połowę projektów od 2013 roku
- Na Life by You, rywala The Sims od Paradox, poczekamy znacznie dłużej