Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 sierpnia 2023, 17:57

W Cities: Skylines 2 pogoda wpłynie na ekonomię: zobacz film na temat klimatu

Klimat w Cities: Skylines 2 może utrudnić funkcjonowanie miasta, nawet gdy nie zawita do niego ekstremalna pogoda.

Źródło fot. Colossal Order / Paradox Interactive.
i

Po mapach studio Colossal Order omówiło kolejny element swojej nowej gry. Tym razem poznaliśmy szczegóły dotyczące klimatu i pór roku w Cities: Skylines 2.

Jak co tydzień deweloper opublikował obszerny wpis (do przeczytania na Steamie oraz oficjalnej stronie wydawcy) oraz krótki film z najważniejszymi informacjami. Materiał możecie obejrzeć poniżej.

Cztery (?) pory roku w Cities: Skylines 2

Kiedy ostatnio zespół Colossal Order omawiał mapy, wspomniano, że każda z nich będzie różnić się od pozostałych wieloma cechami. Jedną z nich jest właśnie klimat, który wpłynie na przebieg każdej z czterech pór roku.

  1. Każdy cykl dobowy w Cities: Skylines 2 będzie równoznaczny z upływem jednego miesiąca w grze. Pory roku będą zmieniać się mniej więcej co trzy cykle, ale będzie to uzależnione od mapy, na której gramy.
  2. Domyślnie jeden dzień będzie odpowiadać godzinie w czasie rzeczywistym, ale gra uwzględni trzy poziomy szybkości rozgrywki.
  3. Zasadniczo w CS 2 pojawią się trzy kategorie klimatów: umiarkowane, kontynentalne i polarne. Mapy z tym pierwszym będą miały cztery wyraźne pory roku, podczas gdy w lokacjach z klimatem kontynentalnym mają występować spore wahania temperatury. Natomiast w regionach polarnych spodziewajcie się długiej zimy i krótkiego, chłodnego lata.
  4. Niemniej konkretne warunki pogodowe będą ściśle uzależnione od samej mapy. Te zresztą oparto na rzeczywistych lokacjach, na przykład na Szanghaju (Rzeczna delta) lub fińskiej Savonlinnie (Lakeland).

Zawieje i zamiecie

Tak jak wspomniano w poprzednich dziennikach deweloperskich, klimat nie będzie tylko elementem wizualnym. Pogoda wpłynie na wiele aspektów funkcjonowania miasta – od zużycia prądu przez działanie usług aż po najczęściej uczęszczane miejsca oraz ścieżki obierane przez mieszkańców. Dla przykładu: w trakcie deszczu mało kto wybierze się do parku, za to restauracje itp. będą oblegane.

W Cities: Skylines 2 pogoda wpłynie na ekonomię: zobacz film na temat klimatu - ilustracja #1
Ekstremalna pogoda utrudni życie mieszkańcom wirtualnej metropolii. Źródło: Colossal Order / Paradox Interactive.

Jednakże nic nie przypomni graczom o znaczeniu pogody bardziej niż kataklizmy naturalne. Chyba że zdecydujemy się je wyłączyć, by rozgrywka była mniej losowa.

  1. Skala tych wydarzeń będzie wahała się od gwałtowanych, uszkadzających budynki burz śnieżnych przez pożary lasów – potencjalnie katastrofalne w skutkach dla sąsiadujących budynków – aż po niszczące huragany.
  2. Gra pozwoli przygotować rozmaite środki zaradcze, ale – rzecz jasna – umożliwią one jedynie zmniejszenie szkód, a nie zapobiegnięcie kataklizmom.

Więcej informacji znajdziecie we wpisie studia Colossal Order opublikowanym na oficjalnej stronie Paradoxu oraz na Steamie. Następny, ósmy dziennik deweloperski będzie dotyczył ekonomii oraz produkcji.

Cities: Skylines 2 ukaże się 24 października. Tytuł zmierza na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Ponadto na premierę będzie dostępny w usługach Xbox Game Pass oraz PC Game Pass.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej