Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 lipca 2023, 21:30

Twórcy Cities: Skylines 2 potwierdzają ważną zmianę w kwestii energii i wody; nowy film

Twórcy Cities: Skylines 2 kontynuują serię „przewodników” po Cities: Skylines 2. Tym razem omówiono zmiany związane z dostawami energii oraz wody.

Źródło fot. Colossal Order / Paradox Interactive.
i

Studio Colossal Order ma dla nas kolejną garść informacji na temat kontynuacji swojego popularnego city buildera. Tym razem poznaliśmy zmiany związane z wodą i elektrycznością w Cities: Skylines 2.

Jak zawsze, dziennikowi deweloperskiemu na Steamie i na oficjalnej stronie firmy Paradox Interactive towarzyszy filmik pokrótce podsumowujący artykuł o – jak to ładnie ujęto – „balansowaniu najbardziej ludzkich potrzeb mieszkańców z naszymi ambicjami jako budowniczych miasta”. Materiał możecie obejrzeć poniżej.

Energia jak nowa

Choć tym razem studiu Colossal Order udało się zmieścić w jednym artykule na Steamie, nadal jest w nim sporo informacji. Tak jak dostrzegli to gracze jeszcze w czerwcu, w CS 2 budynki będą mogły być zasilane poprzez podziemne kable, biegnące pod drogami.

  1. Konstrukcje wzniesione zaraz przy drodze będą automatycznie podłączone do sieci elektrycznej. Do pozostałych zasilanie trzeba będzie doprowadzić samodzielnie.
  2. Istotną zmianą jest dynamiczny popyt na energię m.in. w zależności od temperatury (co, jeśli ktoś jeszcze tego potrzebował, jest dodatkowym potwierdzeniem zmiennych pór roku). Mieszkańcy będą zużywać więcej energii, gdy jest bardzo zimno lub ciepło, włączając odpowiednio ogrzewanie oraz klimatyzację etc.
  3. Co więcej, zarówno podziemne przewody, jak i linie wysokiego napięcia będą miały ograniczoną przepustowość. Lepiej więc zadbać o infrastrukturę (w tym odpowiednią liczbę stacji transformatorowych), nim przeciążona sieć zostawi część budynków (albo, co gorsza, dzielnic) bez dostępu do energii. Albo zbudować stacje akumulatorów awaryjnych, by na takie okazje przechowywały nadwyżki energii (na przykład słonecznej).

Co się tyczy źródeł energii, do wyboru będą wszystkie opcje znane z „jedynki”, czy to paliwa kopalne, czy to „czysta” energia (słoneczna, wiatrowa, wodna, geotermalna), czy też elektrownie jądrowe.

Twórcy Cities: Skylines 2 potwierdzają ważną zmianę w kwestii energii i wody; nowy film - ilustracja #1
Źródła elektryczności pozostaną takie same, ale drugie Cities: Skylines sporo zmieni w kwestii samej energii. Źródło: Colossal Order / Paradox Interactive.

Podziemne źródła

Kwestia zaopatrzenia miasto w wodę wygląda podobnie jak w pierwszym Cities: Skylines, ale i tu znalazło się miejsce dla paru nowinek.

  1. Oprócz powierzchniowych źródeł (mórz, jezior, rzek itd.) do gry wejdą podziemne zbiorniki, przy czym będą one potrzebowały czasu, by odnowić zasoby wody. Ponadto okażą się podatne na zanieczyszczenia gruntu.
  2. Skoro o tym mowa: zarządzanie ściekami będzie kluczową kwestią i wpłynie nie tylko na zdrowie i samopoczucie mieszkańców, ale też efektywność poszczególnych budynków. Pomoże w tym m.in. oczyszczalnia ścieków.

Tak jak w przypadku dróg i usług, gracze będą mogli sprawdzić informacje dotyczące energii i wody w specjalnym menu. Z niego dowiemy się m.in. o źródłach i poziomie czystości (lub zanieczyszczenia) wody, przepływie prądu oraz imporcie-eksporcie obu „surowców”.

Ponadto w obu tych systemach zostanie zaimplementowana opcja ulepszeń, które omówiono przy okazji budynków. Więcej informacji znajdziecie we wpisie twórców na Steamie i na oficjalnej stronie firmy Paradox Interactive.

Twórcy Cities: Skylines 2 potwierdzają ważną zmianę w kwestii energii i wody; nowy film - ilustracja #2
Bez czystej wody nie zbudujemy wielkiej metropolii. Źródło: Colossal Order / Paradox Interactive.

Premiera Cities: Skylines 2 nastąpi 24 października. Tytuł zmierza na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Gra będzie też od razu dostępna w usłudze Game Pass.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej