Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 lipca 2017, 08:59

autor: Adrian Werner

Citadel: Forged with Fire - twórcy Slender: The Arrival pracują nad sieciowym RPG

Mający na koncie takie produkcje jak Slender: The Arrival czy Valley zespół Blue Isle Studios pracuje nad sieciowym RPG Citadel: Forged with Fire, w którym gracze wcielą się w adeptów sztuk magicznych rywalizujących z innymi użytkownikami o kontrolę nad światem. Wczesna wersja trafi w tym miesiącu do sprzedaży na PC.

CITADEL: FORGED WITH FIRE W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Blue Isle Studios
  2. Wydawca: Blue Isle Studios
  3. Gatunek: RPG
  4. Platforma: PC, XONE, PS4
  5. Data premiery w Steam Early Access: 26 lipca 2017 r.

Znane z takich gier jak Slender: The Arrival czy Valley studio Blue Isle zapowiedziało swój kolejny projekt. Okazało się nim sieciowe RPG Citadel: Forged with Fire, w którym wszyscy gracze wcielą się w magów o różnych specjalizacjach. Wczesna wersja gry trafi do sprzedaży w Steam Early Access 26 lipca tego roku. W planach są także wydania na konsole PlayStation 4 i Xbox One, ale te ukażą się w późniejszym terminie.

Akcja osadzona będzie w krainie fantasy znanej jako Ignus, pozwalając graczom na wcielenie się w adeptów sztuk magicznych, którzy wyruszają szukać przygód i chwały. Zabawa toczyć się ma na mapie o powierzchni 36 kilometrów kwadratowych, zawierającej m.in. otwarte pola, gęste lasy, góry, bagna, zamarzniętą tundrę oraz prastare ruiny, kryjące cenne skarby oraz potężne artefakty.

Citadel: Forged with Fire jest projektowane jako sieciowy sandbox. Na serwerze bawić się mają tłumy graczy i nic nie będzie ograniczało ich swobody. Sami wybiorą własne ścieżki kariery i zorganizują się w tzw. domy, pełniące role analogiczne do gildii. Pojawi się opcja ustalenia wewnętrznej struktury i hierarchii organizacji, jak i zaprojektowania jej herbu.

Sercem rozgrywki będzie rozbudowany system magiczny. Gracze otrzymają dostęp do bogatego wyboru zaklęć oraz imponującego arsenału różdżek, lasek oraz wzmocnionego czarami uzbrojenia. Będziemy mogli m.in. sprowadzać z nieba deszcze meteorytów, przejmować kontrolę nad zwierzętami i nieludzkimi rasami oraz korzystać z telekinezy. Pojawi się także opcja latania.

Jak na sieciowy sandbox przystało, nie zabraknie także opcji budowania zamków. Rozgrywką będzie rządził silnik fizyczny, co w połączeniu z rozbudowanym systemem magicznym ma dać ciekawe efekty. Zaklęcia pomogą nam szybko wznieść twierdzę, ale jednocześnie potężny przeciwnik ma być w stanie np. wyrwać wieżę z fundamentów i użyć jej jako pocisku przeciwko naszym siłom.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej