autor: Michał Kułakowski
Chroma – muzyczny FPS twórców Rock Band
Twórcy ze studia Harmonix, odpowiadającego za serie Rock Band oraz Dance Central, zapowiedzieli nową grę zatytułowaną Chroma. Tytuł ma być innowacyjnym sieciowym FPS-em, działającym w modelu free-to-play, w którym ścieżka muzyczna ma wpływ na arenę rozgrywki, a gracze wykorzystują do walki dźwięki.
Brytyjskie Harmonix jest świetnie znane fanom gier tanecznych i muzycznych za sprawą serii Rock Band oraz Dance Central. Do tej pory zespół nie był jednak kojarzony ze strzelankami. Zmieni się to jednak jeszcze w tym roku. Deweloper zapowiedział bowiem swoją nową grę zatytułowaną Chroma. Ma ona być pecetowym FPS-em, funkcjonującym w modelu free-to-play, który zaoferuje innowacyjny model rozgrywki. Chroma powstaje we współpracy z studiem Hidden Path Entertainment, odpowiadającym za stworzenie tytułów, takich jak Counter-Strike: Global Offensive oraz Defense Grid: The Awakening.
Twórcy obiecują, że Chroma będzie pierwszym w historii muzycznym shooterem i dostarczy graczom unikalnych doświadczeń. Produkcja zawiera wszystko to, do czego przyzwyczaiły nas współczesne sieciowe strzelaniny. Gracze będą bawić się w kilku trybach rozgrywki (w tym także drużynowych), a do ich dyspozycji oddane zostaną niesprecyzowane jeszcze klasy postaci, różniącye się swoimi możliwościami i umiejętnościami. W trakcie zabawy do walki będziemy wykorzystywali bronie wystrzeliwujące wiązki dźwięków, począwszy od niskich basów, poprzez ostre brzmienie elektrycznej gitary, a skończywszy na popowej elektronice. Twórcy zapewniają, że gracze będą mogli w ten sposób odzwierciedlić swoje muzyczne gusta, styl gry oraz dodać charakteru postaci.
Ważną rolę podczas meczów pełnić będzie ścieżka dźwiękowa. Deweloperzy wprowadzili bowiem związane z nią specjalne eventy, tzw. change ups. Podczas znaczących fragmentów odgrywanego w tle utworu arena będzie ulegała zmianom. Wraz ze zwalniającym lub przyśpieszającym rytmem muzyki pojawiać będą się nowe osłony, wieżyczki strzelnicze, przekształcone zostanie także w wielu miejscach ukształtowanie terenu. Na razie trudno wyrokować jak w rzeczywistości sprawdzi się ten pomysł, ponieważ nie opublikowano żadnego fragmentu gameplayu. Wyobrażenie o stylu graficznym gry i jej przebiegu może dawać jednak pierwszy trailer.
Podobnie jak producenci innych gier free-to-play, również Haromnix zapewnia, że Chroma nie zostanie grą typu pay-to-win. Tytuł ma zostać tak zaprojektowany, by bez względu na grubość portfela każdy mógł się dobrze bawić. Na płacących czekać ma jednak wiele bonusów oraz funkcji dostosowania wyglądu postaci.
Chroma zadebiutuje jeszcze w tym roku na Steamie. Już teraz można zapisywać się do zamkniętych testów alfa na oficjalnej stronie gry.