autor: Kamil Zwijacz
Champions of Anteria - Ubisoft tworzy RPG na bazie anulowanego The Settlers: Kingdoms of Anteria
Firma Ubisoft w imieniu studia Blye Byte zapowiedziała miks RPG i strategii pt. Champions of Anteria, powstający na bazie anulowanego The Settlers: Kingdoms of Anteria. Produkcja ukaże się 30 sierpnia bieżącego roku na komputerach osobistych.
Pamiętacie jeszcze taką grę jak The Settlers: Kingdoms of Anteria? Miała to być kolejna odsłona słynnej serii The Settlers, lecz niedługo po zapowiedzeniu jej w czerwcu 2014 roku słuch o niej zaginął. Dziś firma Ubisoft postanowiła jednak zabrać głos w sprawie, wyjaśniając co i jak. Otóż tej produkcji już nie ma. Tytuł spotkał się z wieloma negatywnymi opiniami, więc studio Blue Byte postanowiło wprowadzić szereg zmian, które są na tyle radykalne, że porzucono starą nazwę i od dziś The Settlers: Kingdoms of Anteria to Champions of Anteria. Gra ma zadebiutować 30 sierpnia na komputerach osobistych i sprzedawana będzie za 30 euro, czyli około 128 zł.
W produkcję miał okazję pograć już nasz redakcyjny kolega Adam, który spisał swoje wrażenia w tym miejscu, więc wiemy już o niej całkiem sporo. Nim jednak przejdziemy do konkretów, mamy jeszcze jedną ważną wiadomość – choć Champions of Anteria nie należy do cyklu The Settlers, tak marka ta żyje nadal. Niestety deweloperzy nie zdradzili, jakie mają wobec niej plany na przyszłość.
- taktyczna gra RPG od studia Blue Byte;
- powstała na bazie anulowanego The Settlers: Kingdoms of Anteria;
- ukaże się 30 sierpnia na komputerach osobistych.
W Champions of Anteria uczestniczyć będziemy w trwającej około 20 godzin przygodzie, opowiadającej o walce gracza z Plemieniem z Wydm, Szarobrodych i Złamanej Koronie. Tytuł to taktyczna gra RPG, która w porównaniu do The Settlers: Kingdoms of Anteria ma cechować się znacznie zminimalizowaną warstwą strategiczno-ekonomiczną. Sprowadzać ma się ona do zarządzania niewielkim królestwem, w którym będziemy stawiać budynki, wykuwać nowe bronie, wytwarzać eliksiry itd. Wszystko to zostanie jednak bardzo uproszczone, gdyż główną atrakcją mają być właściwie misje.
Te będą różnorakie – od konieczności eskortowania wozów i ochrony wież, po nacieranie na wrogie stolice, w których znajdą się także silni bossowie. Rozgrywka w nich to coś w rodzaju miksu Torchlighta, World of Warcraft i Divinity: Original Sin. Gracze kontrolować mają trójkę herosów dysponujących unikalnymi zdolnościami (trzeba będzie wybrać przed misją 4 z 12 umiejętności), i z ich pomocą siekać i rąbać napotkanych wrogów. Co ciekawe, młócka nie ma stawiać tylko na wartką akcję, gdyż w dowolnej chwili włączymy aktywną pauzę i zaplanujemy kolejne ruchy. Z kolei potyczki z bossami przypominać mają gry MMORPG. Możecie więc liczyć na kilkufazowe starcia.
Najlepszym podsumowaniem dzisiejszych doniesień będą słowa Adama, który w swojej zapowiedzi stwierdził, że:
„Champions Of Anteria zapowiada się jako intrygująca odskocznia dla fanów nieszablonowych produkcji. Nie będziemy mieli do czynienia z grą roku, ale po solidnym dopieszczeniu może wyjść z tego całkiem zjadliwa produkcja. A że twórcy obiecują kampanię na 20 godzin, nie będzie to wcale taka krótka przygoda.”