autor: Marcin Skierski
CD Projekt o silniku Wiedźmina 2 - obejrzyj nowy dziennik dewelopera
W sieci wylądował kolejny dziennik dewelopera dotyczący gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Tym razem twórcy omawiają walory silnika swojej produkcji, można się więc dowiedzieć kilku ciekawych informacji na jego temat.
W sieci wylądował kolejny dziennik dewelopera dotyczący gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Tym razem twórcy omawiają walory silnika swojej produkcji, można się więc dowiedzieć kilku ciekawych informacji na jego temat.
Materiał filmowy pojawił się na stronie Gamekult i co ważne z punktu widzenia polskiego gracza, jest on dostępny w naszym języku. Przedstawiany jest niemal każdy element silnika, zaczynając od skryptów i dialogów, przez animację postaci, aż po samą jakość oprawy graficznej. Dodatkowo w międzyczasie oglądamy fragmenty rozgrywki, co powinno stanowić dodatkową zachętę do obejrzenia filmu.
Twórcy zaznaczają, że projektując fabułę Wiedźmina 2 szczególną uwagę zwracali na to, by nie była w żadnym elemencie ograniczona. Odpowiednie narzędzia deweloperskie pozwoliły stworzyć rozbudowane zadania, w których nawet przygotowanie kilku dróg do ich zaliczenia nie zajmuje aż tak dużo czasu, jakby się mogło wydawać. To daje nadzieję, że dostaniemy dużą ilość misji, w których rzeczywiście wiele będzie zależało od naszych decyzji, a ich konsekwencje nie będą jedynie kosmetyczne.
Historia ma być także niezwykle filmowa, na co składać się będzie między innymi usprawniony system dialogów. Teraz nie wszystkie wydarzenia oglądamy tylko na zwykłych scenkach przerywnikowych, w których możliwości interakcji są tak naprawdę zerowe. Na wiele zwrotów akcji natrafimy przeprowadzając dialogi, gdzie nie tylko wybierzemy odpowiednie kwestie, ale też zdecydujemy na przykład czy uderzyć rozmówcę, bądź zrobić coś zupełnie odwrotnego.
Autorzy chwalą się także poziomem dopracowania lokacji, czego mogliśmy zresztą sami doświadczyć na różnego rodzaju filmikach udostępnianych w sieci. Dopracowane oświetlenie, odpowiedni klimat, duża ilość detali – tego wszystkiego możemy spodziewać się w końcowym produkcie. Dużą rolę odgrywać ma właśnie jeszcze bardziej dopracowana w stosunku do pierwszej części gra świateł i cieni. Pozwoli ona na nadanie odpowiedniego nastroju każdemu pomieszczeniu, a cyklowi dnia i nocy funkcjonować bardziej naturalnie.
Większemu dopracowaniu ulegną również modele postaci, których wygląd zyska na różnorodności. Można to było osiągnąć za sprawą wielu różnych elementów ubioru, które można dowolnie nakładać na każdą wirtualną personę. Oprócz tego przygotowano ok. 100 typów głów, więc jest mniejsze prawdopodobieństwo, że w jednym miejscu spotkamy dwa identycznie wyglądające modele. Co naturalne, znacznie bardziej dopracowano najważniejszych bohaterów, których często spotykamy na przestrzeni całej przygody.
Jeśli spodobał Wam się najnowszy dziennik dewelopera, a nie widzieliście poprzednich i chcielibyście dowiedzieć się więcej na temat gry, zapraszamy do skorzystania z poniższych linków, gdzie obejrzycie wszystkie dotychczas wydane materiały z tego cyklu. Każdy z nich dotyka innego elementu tej produkcji, a z czasem na pewno dostaniemy kolejne, które odpowiednio przygotują nas do premiery pełnej wersji. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów przygotowywany jest z myślą o komputerach osobistych (twórcy nie wykluczają jednak wersji na konsole) i ukaże się pod koniec pierwszego kwartału 2011 roku.
- Z dziennika dewelopera #2 [wersja PL]
- Z dziennika dewelopera #1 [wersja PL]
- Z dziennika dewelopera #0 [wersja PL]