autor: Marcin Skierski
CastleVille debiutuje na Facebooku
Wczoraj swojej oficjalnej premiery doczekała się gra społecznościowa CastleVille. Nowa odsłona popularnej marki autorstwa firmy Zynga jest dostępna za pośrednictwem serwisu Facebook.
Na łamach społecznościowego serwisu Facebook zadebiutowała gra CastleVille. Jest to kolejne dzieło firmy Zynga wchodzące w skład popularnej marki Ville.
Produkcję może za darmo przetestować każdy użytkownik Facebooka, który wejdzie na jej tematyczną stronę. Choć zabawa odbywa się bez jakichkolwiek opłat, to obecny jest także system mikropłatności, pozwalający zakupić za realną gotówkę wirtualne przedmioty. Dzięki temu możemy przyspieszyć postępy w rozgrywce.
W CastleVille rozbudowujemy własny średniowieczny zamek, by z czasem uzyskać dostęp do okolicznych terenów, gdzie możemy zmierzyć się z różnego rodzaju potworami. Samemu decydujemy, czy skupić się jedynie na zarządzaniu swoją twierdzą, czy z czasem zwiedzić również inne lokacje. Eksploracja pozwala zdobyć rzadkie przedmioty i odkryć nowych bohaterów.
Ważnym elementem CastleVille jest współpraca ze znajomymi. Jest ona nagradzana specjalnymi punktami reputacji, które otwierają dostęp do atrakcyjnych nagród i skarbów. W trakcie zabawy spotykamy także szereg postaci niezależnych. Akcję obserwujemy w klasycznym rzucie izometrycznym, a oprawa graficzna została utrzymana w stylu charakterystycznym dla produkcji firmy Zynga.