Capes - superbohaterska turówka, w której zło triumfuje, a supermoce są nielegalne zadebiutuje 29 maja
Fani komiksowej superbohaterskiej przesady oraz taktycznej walki wkrótce będą mogli sprawdzić grę Capes. Produkcję, w której obrońcy ludzkości zostali pokonani i lata później ściga się każdego posiadacza supermocy.
racze pecetowi i konsolowi powinni zaznaczyć w swoich kalendarzach 29 maja, aby nie przegapić debiutanckiego tytułu australijskiej firmy. Jest to produkcja o superbohaterach, w której to ci dobrzy są w mniejszości i muszą zmienić trwający od dwudziestu lat porządek świata. Zadaniem gracza będzie pokierowanie grupą młodych herosów, w której każda z postaci wykazuje się innymi umiejętnościami, a współpraca otwiera nowe możliwości i gwarantuje jeszcze lepsze efekty w starciach ze złoczyńcami.
W Capes dwadzieścia lat wcześniej zło zwyciężyło, a superbohaterowie całkowicie zniknęli. Od tamtego czasu wszelkie supermoce są zakazane, a każdy, kto próbuje się nimi posługiwać, zostaje aresztowany i poddany badaniom przez The Company. W tworzenie opowiadanej tu historii zaangażował się Morgan Jaffit, którego fani gier wideo mogą kojarzyć z jlasyków takich jak Freedom Force (2002), Teen Titans (2006) lub Hand of Fate (2015).
To połączenie akcji i strategii studia Spitfire Interactive może spodobać się między innymi miłośnikom takich seriali jak The Boys i The Invincible czy kultowych komiksów pokroju Watchmen lub Days of Future Past. Autor gry, Morgan Jaffit, wykorzystał te wszystkie źródła jako inspirację do stworzenia oryginalnego uniwersum, które pomimo swojej kolorowej prezentacji jest mroczniejsze i bardziej szorstkie, niż mogłoby się wydawać. W świecie Capes dobro przegrało i nie wiadomo, czy uda mu się powrócić oraz przegonić złe siły kontrolujące miasto.
Dodaj Capes do swojej listy życzeń na Steamie
W Capes nie ma żadnej ligi ani sprawiedliwych
Najważniejszym elementem gry są turowe potyczki, w których musimy stawić czoła przeciwnikom i bossom na różnorodnych arenach. Walki prowadzone są zarówno horyzontalnie, jak i wertykalnie, ponieważ często pojawia się opcja zyskania przewagi wysokością. Bohaterowie mają także możliwość wypchnięcia wrogów poza arenę lub skorzystania z elementów otoczenia, takich jak np. wybuchowe beczki, których eksplozja rani wszystkich znajdujących się w zasięgu rażenia, a ogień zostaje na ziemi przez dłuższy czas, podpalając każdą postać przechodzącą przez płonący teren.
Na misję można wybrać czterech superbohaterów. Warto przy tym zwrócić uwagę na styl, jaki reprezentuje dana postać. Umiejętności mogą skupiać się na ochronie towarzyszy oraz prowokowaniu wrogów, atakowaniu od tyłu (czym można zyskać zwiększone obrażenia), manipulowaniu tłumem lub otoczeniem albo pozwalać na uderzenie wielu celów jednocześnie.
Każda postać posiada także pewną unikatową zdolność, której aktywacja wymaga spełnienia różnych warunków w zależności od danego bohatera i może dotyczyć między innymi otrzymywania obrażeń lub ich zadawania. Trzeba daną czynność wykonać odpowiednią ilość razy, żeby wspomniana zdolność stała się dostępna. Jej użycie pozwala odwrócić losy bitwy, jeśli wykorzystamy ją w najdogodniejszym dla nas momencie potyczki. Każdy z bohaterów może także wytrącić broń przeciwnikom, żeby zmniejszyć zadawane przez nich obrażenia. Zawsze jednak inny wróg ma szansę podejść i podnieść leżącą na ziemi pałkę lub pistolet.
Odpowiedni dobór postaci pomaga w wypełnieniu misji związanej z głównym wątkiem fabularnym lub w wykonaniu zadania pobocznego. W trakcie starć dostępne są opcjonalne cele, których realizacja pozwala zdobywać dodatkowe punkty doświadczenia, a tym samym osiągnąć szybszy rozwój bohaterów. Na tego typu nadprogramowe akcje do odhaczenia natrafimy zarówno podczas misji pobocznych, jak i głównych.
Kolejnym elementem rozgrywki w grze studia Spitfire Interactive jest zarządzanie drużyną. Wszystko odbywa się tu z poziomu odpowiednich opcji menu. Wtedy można zapoznać się z aktualnymi umiejętnościami każdego z kierowanych superbohaterów oraz z ich dalszym rozwojem. Każda ze zdolności może zostać na pewnym etapie przeistoczona w jej silniejszą wersję, a w przypadku kilku z nich pojawia się rozgałęzienie z alternatywnymi mocami.
W bazie sprawdzimy również, jakie umiejętności są dostępne przy współpracy z innym bohaterem, co otwiera nowe możliwości podczas walki. Bohaterowie mogą łączyć swoje moce, aby uzyskać jeszcze bardziej destrukcyjne efekty. Posiadanie synergii na polu bitwy to kolejna istotna część strategii, w związku z którą wybór odpowiedniej załogi do każdej misji jest niezbędny. Ponadto postacie posiadają własną listę wyzwań, sprostanie którym odblokowuje dodatkowe punkty doświadczenia.
Podczas opracowywania gry autorzy inspirowali się serią XCOM, ale produkcji tej blisko również do zeszłorocznego Marvel’s Midnight Suns, które także skupiało się na superbohaterach. W tamtym tytule umiejętności były jednak ukryte za kartami oraz położono duży nacisk na rozwijanie relacji z postaciami. Capes natomiast stawia na walkę i odpuszcza wszelkie aspekty związane z tworzeniem bazy. Po misjach gracz nie będzie rozbudowywał kolejnych budynków, co powinno być zaletą dla osób nieprzepadających za tym elementem w XCOM-ie lub w Marvel’s Midnight Suns. Można całkowicie poświęcić się kolejnym starciom, które czekają na superbohaterów chcących stawić czoła The Company.
Grafika Capes nawiązuje do kreski komiksów superbohaterskich
Capes zachowuje komiksowy charakter stworzonego przez Spitfire Interactive uniwersum. Podczas dialogów pojawiają się stosowne chmurki, w których znajdują się wypowiadane przez postacie zdania. Również rozmowy w bazie są prezentowane tak, by przypominały powieść graficzną, ponieważ to rysowane portrety postaci prowadzą konwersację.
W trakcie misji gracze będą świadkami cutscenek powstałych na silniku gry, podczas których już modele 3D bohaterów prowadzą dialogi i rozwijają wątek fabularny. Modele te są karykaturalne i odwzorowują wspomniane wcześniej portrety. Oprawa graficzna nie jest jednak cell-shadingowa i przypomina bardziej tę z klasycznych gier izometrycznych.
Capes ma pojawić się w przedsprzedaży 24 maja 2024 roku. Produkcja ta ukaże się na kilku platformach: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S oraz Nintendo Switch. Już teraz możecie kupić grę w przedsprzedaży na konsolach lub dodać ją do listy życzeń na Steamie.
Materiał powstał we współpracy z Daedalic Entertainment.