autor: Michał Kułakowski
Capcom zdecydowanie odrzuca mechaniki gacha oraz lootboksy w swoich grach
W corocznym raporcie biznesowo-inwestycyjnym Capcom przedstawił swoją oficjalną pozycję wobec lootboksów oraz losowych mechanik typu gacha w swoich grach. Spółka stanowczo odcina się od stosowania w przyszłości tego typu praktyk.
Capcom przeżywa w ostatnich kilku latach renesans. W tym czasie spółce nie tylko udało się wypuścić wiele świetnie ocenianych gier, ale także odzyskać nadwyrężone zaufanie fanów, które przez wiele lat było wystawiane na próbę przez dewelopera. W raporcie inwestycyjno-finansowym Capcomu za rok 2020, który zawiera wszystkie najważniejsze informacje dotyczące spółki, w tym jej strukturę, strategię biznesową oraz plany na przyszłość, znajdziemy potwierdzenie tego, że przynajmniej na papierze firma nie ma zamiaru ponownie zawieść graczy.
W opublikowanym oświadczeniu możemy przeczytać, że firma stanowczo odrzuca implementację losowych mechanik oraz lootboksów w swoich grach. Szefostwo potwierdza, że produkcje typu gacha stanowią problem na globalnym rynku oraz w Japonii, o czym mówi się coraz więcej. Ponadto producent zauważył i odnotował fakt, że że w wielu krajach problemem tym zajęli się już ustawodawcy i aktywiści.
Capcom uważa, że radość czerpana z gier powinna wynikać z rozgrywki, a nie dreszczu emocji wywołanego udanym losowaniem wirtualnego przedmiotu lub karty. Firma nie chce też, by ta forma rozrywki doprowadzała do problemów finansowych oraz dalszych zmartwień jej odbiorców, które wywołane są nadmiernymi kosztami zabawy.
Z tego też powodu Capcom chce zadbać o to, by gracze mogli cieszyć się jego tytułami w bezpieczny sposób i na uczciwych zasadach. Gwarantuje więc, że w jego przyszłych i nadchodzących grach, w tym zwłaszcza produkcjach mobilnych, ograniczy do minimum elementy gacha oraz agresywne taktyki monetyzacyjne.