Monster Hunter World największym sukcesem w historii Capcomu
Firma Capcom udostępniła wyniki finansowe za miniony kwartał. Na uwagę zasługuje zwłaszcza ponad dwukrotny wzrost zysków, co jest zasługą niesłabnącej popularności Monster Hunter: World. Według serwisu Steam Spy samo wydanie pecetowe znalazło już ponad 5 mln nabywców.
Firma Capcom opublikowała sprawozdanie finansowe za okres od 1 lipca do 30 września 2018 r. Przychód wyniósł 384,3 mln dolarów, co stanowi wzrost o 28,5% w porównaniu z analogicznym kwartałem roku ubiegłego. Jeszcze lepiej wypadły zyski – 91 mln dolarów, czyli o 110% więcej niż w 2017 roku.
Doskonałe wyniki wydawcy są głównie zasługą niesłabnącej popularności Monster Hunter: World. W raporcie znalazła się informacja, że jest to pierwszy tytuł Capcomu, którego sprzedaż (licząc łącznie egzemplarze wysłane do sklepów i dystrybucję cyfrową) przekroczyła 10 mln egzemplarzy. Warto przypomnieć, że już w maju, przy wyniku 7,9 mln, był to największy przebój w dorobku japońskiego giganta.
Nie wiemy dokładnie, jak rozkłada się sprzedaż Monster Hunter: World przy podziale na poszczególne platformy. Według płatnej wersji serwisu Steam Spy wydanie pecetowe znalazło ponad 5,8 mln nabywców. Warto jednak podchodzić do tego wyniku z pewnym dystansem, gdyż liczby na tej stronie są oparte na analizach, a nie konkretnych danych ze sklepu. Tuż przed premierą wydania pecetowego Capcom informował, że udało się sprzedać 8,3 mln wersji konsolowych. Z kolei według grupy analitycznej SuperData, w samym sierpniu edycja PC sprzedała się w ponad 2 mln egzemplarzy.
Podane liczby nie bardzo do siebie pasują, ale wynika to z prostego faktu, że pułap 10 mln egzemplarzy gra przekroczyła już w sierpniu tego roku, wkrótce po premierze wydania pecetowego. Można więc spokojnie założyć, że do dzisiaj wersja PC znalazła znacznie więcej niż 2 mln nabywców. Zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę, że według najnowszego raportu SuperData Monster Hunter: World było siódmą najbardziej dochodową pozycją września na pecetowym rynku dystrybucji cyfrowej. Niewykluczone więc, że podawany przez Steam Spy wynik ponad 5,8 mln egzemplarzy nie jest daleki od prawdy.
Przypomnijmy, że Monster Hunter: World zadebiutowało 26 stycznia tego roku, w wersjach na konsole Xbox One i PlayStation 4. Z kolei konwersja pecetowa ukazała się 9 sierpnia.
- Oficjalna strona internetowa gry Monster Hunter: World
- Recenzja gry Monster Hunter: World – udane łowy
- Recenzja gry Monster Hunter: World na PC – RPG, jakiego na pecetach jeszcze nie było
- Monster Hunter World - poradnik do gry