Capcom wyjaśnił, dlaczego rynek PC jest dla niego priorytetem
Firma Capcom ujawniła plany rozwoju na najbliższe lata i wyjaśniła, dlaczego ich zrealizowanie wymaga uczynienia z pecetów najważniejszej platformy dla gier tego wydawcy.
- w obecnym roku rozliczeniowym Capcom chce sprzedać 32 mln gier,
- w planach jest dotarcie do 50 mln, a potem do 100 mln gier rocznie,
- kluczem do tego są pecety, które oferują dostęp do większej grupy potencjalnych klientów, oraz dystrybucja cyfrowa, pozwalająca sprzedawać gry na całym świecie i łatwo zmieniać ceny w zależności od warunków,
- dystrybucja cyfrowa ułatwia także zarabianie na starych produkcjach z katalogu wydawcy.
Miesiąc temu firma Capcom ogłosiła, że chce, aby w ciągu kilku lat pecety stały się główną platformą sprzętową dla jej produkcji. Już w 2022 lub 2023 roku połowa sprzedaży jej gier ma przypadać na PC. Japoński wydawca właśnie opublikował nowy raport finansowy i zawarł w nim dodatkowe informacje na temat tego planu oraz powody, dla których się na niego zdecydował.
Capcom ma ambicje sprzedawać 50 mln, a w dalszej perspektywie 100 mln, egzemplarzy swoich gier rocznie. Tylko postawienie na PC i dystrybucję cyfrową może urzeczywistnić te plany, gdyż pozwoli to wydawcy dotrzeć do klientów na całym świecie. Obecnie produkcje firmy kupowane są w ponad 200 krajach i kluczowe jest zwiększanie wyników na rynkach rozwijających się.
W 2020 roku Capcom sprzedał 25,5 mln sztuk swoich produkcji, z czego tylko 5 mln przypadło na wydania pudełkowe. Dystrybucja cyfrowa jest dla więc dla wydawcy absolutnym priorytetem. Nie tylko mocno zwiększyła (o 20%) zyski z każdego sprzedanego egzemplarza, ale również sprawiła, że Capcom może doskonale zarabiać na starszych produkcjach. Przychody z tego ostatniego segmentu działalności firmy wzrosły o 583% od 2010 roku.
Zwłaszcza rynki rozwijające się chętnie nadrabiają zaległości i oferują duży potencjał w kwestii znajdowania nabywców dla klasycznych gier. Capcom podkreśla, że dystrybucja cyfrowa na PC zapewnia mu największą swobodę kształtowania cen, pozwalając łatwo dostosowywać je do lokalnych warunków, jak również szybko organizować wyprzedaże.
Wzrost inwestycji Capcomu w gry pecetowe widać było od wielu lat. Wciąż zdarzają się przypadki, gdy wydanie pecetowe ukazuje się po konsolowym (np. Monster Hunter: World czy nadchodzący Monster Hunter: Rise), ale są to rzadkie wyjątki od reguły i coraz więcej tytułów wydawcy debiutuje na pecetach w tym samym czasie co na innych platformach sprzętowych.
Pomóc w realizacji globalnej strategii ma polityka zatrudniania. Capcom stara się zwiększać udział kobiet w swoich kadrach (ten wzrósł z 20% w 2017 do 22% w 2021 roku). Rośnie również udział pracowników nieposiadających japońskiego obywatelstwa – obecnie stanowią oni 6,5% wszystkich zatrudnionych, podczas gdy cztery lata temu było to 4,3%.
W dokumencie znalazły się także inne ciekawe informacje. Zapewniono, że prace nad grą Pragmata postępują w dobrym tempie i duża część zespołu składa się z młodych pracowników, którzy mają stać się przyszłością wydawcy. W planach jest także dalszy intensywny rozwój technologii RE Engine oraz częstsze adaptowanie marek firmy na inne media, takie jak filmy i seriale.
Interesujesz się grami Capcomu? Jeśli tak, to zaciekawić Cię mogą inne doniesienia i materiały o tej tematyce:
- Resident Evil Village otrzyma darmowe DLC
- Resident Evil Village sprzedaje się znacznie szybciej niż RE7
- Monster Hunter: Rise - wymagania sprzętowe PC
- Capcom uczyni PC główną platformą dla swoich gier