Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 września 2010, 09:45

autor: Anna Karpińska

Capcom szykuje fajerwerki graficzne na Nintendo 3DS

Firma Capcom, odpowiedzialna między innymi za popularne serie Devil May Cry i Resident Evil, ujawniła szereg informacji na temat technologii graficznej zastosowanej przy tworzeniu gier na konsolę Nintendo 3DS. Okazuje się, że tytuły Capcomu wykorzystywać będę te same rozwiązania, których użyto przy tworzeniu gier na peceta i konsole nowej generacji.

Firma Capcom, odpowiedzialna między innymi za popularne serie Devil May Cry i Resident Evil, ujawniła szereg informacji na temat technologii graficznej zastosowanej przy tworzeniu gier na konsolę Nintendo 3DS. Okazuje się, że tytuły Capcomu wykorzystywać będę te same rozwiązania, których użyto przy tworzeniu gier na peceta i konsole nowej generacji.

Capcom szykuje fajerwerki graficzne na Nintendo 3DS - ilustracja #1

W czerwcu japońska firma Digital Media Professionals ogłosiła, że jej produkt – chipset graficzny PICA200 będzie napędzał najnowszą platformę Nintendo. Dzisiaj natomiast z raportu technicznego opublikowanego na stronie Game Watch dowiadujemy się, że gry tworzone na konsolę Nintendo 3DS wykorzystywać będą zaawansowaną technologię MT Framework, którą po raz pierwszy wdrożono w grach Dead Rising i Lost Planet. Wersja na 3DS opatrzona została nazwą Mobile i wykorzystywać będzie szereg zaawansowanych efektów graficznych, takich jak: obraz HDR, korekcja kolorów w czasie rzeczywistym, mapowanie normalnych, poruszenie i autocieniowanie.

Capcom szykuje fajerwerki graficzne na Nintendo 3DS - ilustracja #2

Na potwierdzenie swoich zapowiedzi Capcom opublikował screeny z gry Resident Evil: Revelations prezentujące porównanie zastosowania wyżej wymienionych efektów.

Capcom szykuje fajerwerki graficzne na Nintendo 3DS - ilustracja #3
Bez HDR
Capcom szykuje fajerwerki graficzne na Nintendo 3DS - ilustracja #4
Obraz HDR
Capcom szykuje fajerwerki graficzne na Nintendo 3DS - ilustracja #5
Bez korekcji barw
Capcom szykuje fajerwerki graficzne na Nintendo 3DS - ilustracja #6
Z zastosowaniem korekcji barw
Capcom szykuje fajerwerki graficzne na Nintendo 3DS - ilustracja #7
Bez autocieniowania
Capcom szykuje fajerwerki graficzne na Nintendo 3DS - ilustracja #8
Z autocieniowaniem
Capcom szykuje fajerwerki graficzne na Nintendo 3DS - ilustracja #9
Bez zastosowania normalnego mapowania
Capcom szykuje fajerwerki graficzne na Nintendo 3DS - ilustracja #10
Z zastosowaniem normalnego mapowania
Capcom szykuje fajerwerki graficzne na Nintendo 3DS - ilustracja #11
Bez zastosowania pola głębi
Capcom szykuje fajerwerki graficzne na Nintendo 3DS - ilustracja #12
Z zastosowaniem pola głębi

Obecnie wiadomo także, że poza Resident Evil: Revelations Capcom planuje również wydać na Nintendo 3DS grę Super Street Fighter IV 3D (tytuł roboczy).

Dokładna data premiery samej konsoli nie jest na razie znana. W sieci pojawiły się jednakże plotki mówiące o tym, że nowy handheld Nintendo może trafić na sklepowe półki 20 listopada. Informacja ta opublikowana została na stronie Andriasang, gdy użytkownik o ksywce „nocchisan” umieścił na swoim twitterze wpis mówiący o tym, że 11 urządzeń peryferyjnych, które projektował dla firmy Key Factory z myślą o 3DS zostanie wypuszczonych równolegle z samą platformą.

Do tej pory Nintendo nie zdecydowało się na komentarz w tej sprawie a zaskakujący wpis zniknął z mikrobloga. Wobec tego fanom przenośnej konsoli nie pozostaje nic innego jak tylko czekać na konferencję Nintendo, która zaplanowana została na 29 września. Wtedy to przedstawiciele firmy planują ogłosić oficjalną datę premiery 3DS-a.