Capcom pracuje nad własnymi zabezpieczeniami anti-cheat i DRM
Podczas konferencji dział badań i rozwoju Capcomu udostępnił informacje na temat rozwijanego RE ENGINE. Jedna z nich dotyczyła wbudowanego w silnik modułu bezpieczeństwa.
W trakcie konferencji Open Conference Professional RE:2023 Capcom udostępnił kilka prezentacji w których pracownicy studia przedstawiają zmiany zachodzące w silniku RE ENGINE. Jedna z nich dotyczy sposobów na walkę twórców gier z cheaterami oraz hakerami. Zgodnie z wypowiedzią autora prezentacji, jednym z kluczowych wydarzeń było opracowanie modułu bezpieczeństwa, a więc zabezpieczenia DRM, które obecnie jest dostępne w silniku RE ENGINE.
Zgodnie z udostępnionymi informacjami rozwój omawianego modułu trwał trzy lata. W jego trakcie firma udoskonalała rozwiązanie, wprowadzając różne udogodnienia, między innymi funkcję umożliwiającą sprawdzanie gier pod kątem podatności na ataki hakerskie. Dodatkowo twórcy mogą wykorzystać moduł do wprowadzenia do gier systemu anti-cheat. Co warto zaznaczyć, obecnie opisywane narzędzia są dostępne dla wszystkich deweloperów korzystających z RE ENGINE.
Należy przy tym wspomnieć, że Capcom nie zamyka się na inne rozwiązania. Omawiany moduł ma być kompatybilny z oprogramowaniem firm trzecich zapewniającym bezpieczeństwo, dzięki czemu twórcy gier mogą korzystać z wielowarstwowej ochrony.
Biorąc pod uwagę stale rosnące problemy z hakerami oraz cheaterami można założyć, że również inne firmy mogą podążyć śladami Capcomu i wprowadzić do swoich silników narzędzia umożliwiające tworzenie oprogramowania zdolnego do obrony przez cyfrowymi atakami.