autor: Rafał Skierski
Capcom potwierdza Okami na Wii
Wczoraj donosiliśmy Wam, że francuska strona Jeauxactu.com obwieściła światu ciekawą wiadomość – według jej redaktorów, Okami było już zaklepane na najnowszą konsolę Nintendo i tylko godziny dzieliły nas od potwierdzenia tej informacji przez Capcom. Cóż, nie mylili się.
Wczoraj donosiliśmy Wam, że francuska strona Jeauxactu.com obwieściła światu ciekawą wiadomość – według jej redaktorów, Okami było już zaklepane na najnowszą konsolę Nintendo i tylko godziny dzieliły nas od potwierdzenia tej informacji przez Capcom. Cóż, nie mylili się.
Koncern Capcom oficjalnie zapowiedział Okami na Wii. Niestety, żadnych detali na temat konwersji nie poznaliśmy – wiadomo jedynie, że gra będzie wykorzystywała innowacyjne kontrolery stacjonarnej maszynki Big N, ale to było więcej niż oczywiste. Warto jednak dodać, że rozgrywka w Okami od zawsze wydawała się być stworzona dla Wii. W końcu używanie pędzla przy pomocy analogowej gałki z pewnością nie jest tak intuicyjne, jak w przypadku sterowania nim Wii-mote’em. Potwierdzono przy okazji termin premiery – możemy się spodziewać tego innowacyjnego tytułu w wersji na Wii wiosną 2008 roku.
Przypomnijmy, że Okami to jedna z najbardziej niekonwencjonalnych pozycji ostatnich lat. O jej unikalności w dużym stopniu świadczy charakterystyczny, graficzny styl, specyficzny klimat oraz (przede wszystkim) możliwość używania magicznego pędzla, przy pomocy którego możemy korzystać z wielu mocy. Da się nim między innymi domalowywać mosty, pomocne liany, wywoływać wiatr, czy w końcu atakować wrogów. Jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej o tej oryginalnej produkcji, zapraszamy do naszej recenzji wersji na PlayStation 2.