Capcom broni ceny DLC do Resident Evil 5
400 punktów MS/4,99 dolara za DLC uzupełniający grę o dwa tryby rozgrywki sieciowej to dużo? Zdecydowanie tak, twierdzą fani serii Resident Evil. Taką sumę zażyczy sobie firma Capcom za nadciągający dodatek do Resident Evil 5. Jej przedstawiciele bronią swojej decyzji.
400 punktów MS/4,99 dolara za DLC uzupełniający grę o dwa tryby rozgrywki sieciowej to dużo? Zdecydowanie tak, twierdzą fani serii Resident Evil. Taką sumę zażyczy sobie firma Capcom za nadciągający dodatek do Resident Evil 5. Jej przedstawiciele bronią swojej decyzji.
W skład DLC wejdą tryby Slayer's Rule oraz Survivor's Rule, oferujące dwa warianty sieciowego multiplayera dla maksymalnie czterech osób. Czy taka zawartość warta jest kilku dolarów? Osoby, które rozpatrują możliwość nabycia gry, są zdania, że nie jest, a jako argument podają informację, że tego typu rozgrywka jest zazwyczaj integralną częścią gier akcji i powinna być w nich zawarta od samego początku (a jeśli już to aktualizacja tego typu powinna być darmowa).
Oczywiście jest to poprawny tok rozumowania, szczególnie, że od kilku dni w sieci można już znaleźć zrzuty ekranowe ukazujące opcję multiplayer w akcji. Wskazują one na to, że wymienione wyżej tryby są już gotowe i raczej bez problemów mogłyby zostać ujęte w podstawowej wersji gry, która została wydana przedwczoraj (5 marca w Japonii). Można więc sądzić, że Capcom wpisuje się w aktualny trend, który, nie owijając w bawełnę, można określić jako próbę wyciągnięcia od nieświadomych graczy dodatkowych pieniędzy. Najdobitniejszym przykładem tego rodzaju jest oczywiście DLC o tytule Epilogue, wydany do najnowszej odsłony cyklu Prince of Persia (był on niczym ponad standardowe zakończenie usunięte z pełnej wersji, uzupełnione o kilka nowych, mało istotnych funkcji).
Co na to Capcom? Firma oczywiście broni swojej decyzji. „Pomimo że tryb Versus wykorzystuje elementy istniejące już w grze, funkcja nie znajduje się w jej aktualnej wersji oraz jest czymś nowym dla RE 5. Do tej pory nigdy nie zamieściliśmy w serii RE czegoś podobnego. W związku z kosztami produkcji owego trybu jesteśmy zmuszeni wprowadzić koszty związane z jego rozpowszechnianiem ”. Mamy nadzieję, że inni producenci nie przejmą stylu firmy Capcom i nie wymuszą na nas ponoszenia dodatkowych opłat za jakiekolwiek nowe rozwiązania oferowane w ich produkcjach.