autor: Michał Marian
Camelot Unchained „zalicza” Kickstartera. Twórcy zebrali już przeszło 2,1 mln dolarów [AKTUALIZACJA]
Dziś dobiega końca Kickstarter nowej gry MMO Camelot Unchained, za którą odpowiedzialne jest studio City State Entertainment. Twórcom udało się pokonać minimalny próg 2 milionów dolarów, który jest jednym z największych w historii crowdfundingu.
[ AKTUALIZACJA ] Akcja kickstarterowa Camelot Unchained dobiegła końca. Studio City State Entertainment zebrało ostatecznie ponad 2,23 mln dolarów.
Sporo powodów do radości mają członkowie studia City State Entertainment. Ich rozpoczęta przed niespełna 30 dniami akcja crowdfundingowa w serwisie Kickstarter powoli dobiega końca, zaś dopiero przed kilkoma godzinami udało im się zgromadzić minimalną wymaganą kwotę. Twórcy Camelot Unchained zebrali do tej pory 2,1 mln dolarów.
Amerykańskim deweloperom udało się osiągnąć jeden z najwyższych celów minimalnych (2 miliony dolarów) w historii zbiórek społecznościowych. Nie obyło się to jednak bez zgrzytów. Kiedy to 2 kwietnia uruchomiono kampanię kickstarterową Camelot Unchained, pierwsze 600 tysięcy dolarów fani ufundowali zaledwie w ciągu kilkunastu godzin. Taka tendencja utrzymała się do mniej więcej poziomu 1 miliona dolarów, potem zaś nastąpiła stagnacja. Zaznajomieni z charakterem akcji crowdfundingowych nie byli specjalnie zdziwieni takim stanem rzeczy i spodziewali się nagłego ożywienia oraz bicia kolejnych rekordów finansowych w przeciągu ostatniego tygodnia zbiórki. Wbrew oczekiwaniom tak się jednak nie stało, a minimalny próg założony przez City State Entertainment został osiągnięty dopiero na mniej niż 24 godziny przed końcem kampanii kickstarterowej.
Podczas całego trwania zbiórki, twórcy starali się zdobyć serca graczy dzięki regularnym aktualizacjom, w ramach których prezentowali swoje pomysły dotyczące rozwoju gry oraz wybrane elementy przedstawiające mechanikę rozgrywki. Na szczególną uwagę zasługuje w tym przypadku autorski silnik Camelot Unchained, który umożliwia jednoczesne renderowanie 10 tysięcy postaci na jednym komputerze (w dodatku był to tylko MacBook Pro z 2011 roku).
Wykorzystując nabrany w ostatnich godzinach rozpęd, deweloperzy ujawnili listę dodatkowych progów finansowych, po których przekroczeniu fani mogą spodziewać się całkowicie nowej zawartości w finalnej wersji gry. Na pierwszy ogień (2,1 mln dolarów) poszli łucznicy oraz kolejne rasy, które już na pewno uświadczymy w ostatecznej produkcji. Kolejne rozszerzenia wymagają osiągnięcią kolejno 2,25 oraz 2,5 miliona dolarów.
Niezależnie od ostatecznego wyniku zbiórki, członkowie City State Entertainment rozpoczęli już swiętowanie. Dołączyć do nich i wspólnie się bawić może każdy, wystarczy włączyć ich oficjalny kanał stream. Wszyscy, którzy pragną jeszcze wesprzeć Camelot Unchained w ostatnich godzinach akcji, mogą to zrobić pod tym adresem.
Gra ukaże się najprawdopodobniej w okolicach grudnia 2015 roku na komputerach PC. Będzie ona wymagać stałych opłat abonamentowych, zaś jej ostateczny tytuł nie jest jeszcze znany (Camelot Unchained to jedynie kryptonim produkcyjny).
Wynik kampanii kickstarterowej nie oznacza, że zespół City State Entertainment zamierza stworzyć pełnoprawną produkcję MMO za jedyne nieco ponad 2 miliony dolarów. Jak poinformowano w oficjalnym FAQ, Kickstarter to sposób na zgromadzenie jedynie części funduszy. Okrągłe 2 miliony dokłada z własnej kieszeni Mark Jacobs, jeden z członków studia, zaś kolejny milion pochodzić będzie od zewnętrznych inwestorów. Tym samym całkowity budżet Camelot Unchained będzie wynosić przeszło 5 milionów dolarów.