autor: Jakub Wencel
Call of Duty „na zawsze” bez opłat za grę w Sieci
Od momentu niefortunnej wypowiedzi prezesa Activision, Bobby’ego Koticka, w której przyznał on, że bardzo chętnie widziałby opłaty abonamentowe za grę w Sieci w kolejnych odsłonach serii Call of Duty, plotki na ten temat nie cichną. Dzisiaj fani już chyba na dobre mogą odetchnąć z ulgą – CEO wydawniczy amerykańskiego giganta, Eric Hirshberg, zapewnił, że „nigdy” nie zapłacimy za grę w Sieci w Call of Duty.
Od momentu niefortunnej wypowiedzi prezesa Activision, Bobby’ego Koticka, w której przyznał on, że bardzo chętnie widziałby opłaty abonamentowe za grę w Sieci w kolejnych odsłonach z serii Call of Duty, plotki na ten temat nie cichną. Trudno w końcu o bardziej kontrowersyjną sprawę – dla wielu fanów darmowy tryb multiplayer jest świętością i nawet jeżeli samo Activision wielokrotnie zapewniało, że marzenia Koticka raczej mało mają wspólnego z rzeczywistymi planami firmy, to obawy pozostały. Na szczęście, jak się dzisiaj okazuje, nie na długo. CEO wydawniczy amerykańskiego giganta, Eric Hirshberg, zapewnił, że „nigdy” nie zapłacimy za grę w Sieci w Call of Duty.
„Czy będziemy chcieć pieniędzy za korzystanie z trybu multiplayer? Odpowiedź brzmi: nie. ” – powiedział Hirshberg w wywiadzie dla Industry Gamers. – „Doświadczenie łączenia się z ogólnoświatową społecznością fanów Call of Duty, by wspólnie grać, jest integralną częścią doświadczenia związanego z tytułem i nie będziemy pobierać za to opłat. Nie jest to coś, co zapragniemy spieniężyć; to część zestawu. ”
Hirshberg odniósł się także do aspektu finansowego i praktycznego pobierania opłat za konkretne usługi sieciowe w grach wideo. Skomentował w tym miejscu wypowiedzi Michaela Pachtera, analityka, dotyczące możliwych modeli płatnych subskrypcji obejmujących różne rodzaje usług, z których wynika, że jak najbardziej istnieje miejsce na pomysły takie, jak ten Koticka. Zaznaczył, że postrzega je jako czyste spekulacje, które owszem mogą być przydatne jako narzędzie analizy pewnych długofalowych trendów na rynku gier wideo, ale też nijak mające się do dzisiejszej rzeczywistości. Hirshberg jasno podkreślił, że abonament w Call of Duty, w obecnej formie tego tytułu, nigdy nie zadziała.
„Nic, co spróbujemy wdrożyć my albo ktoś inny, nie zadziała, jeżeli nie ma ogromnej wartości dla graczy [...] " – zaznaczył Hirshberg. – […] z pewnością jest wiele zmian w postrzeganiu długoletnich relacji na rynku online… Ale w końcu tym, co próbuję powiedzieć, jest jednoznaczne zapewnienie, że nigdy, przenigdy nie wprowadzimy opłat za tryb multiplayer. ”
Activision raczej nie ma powodów do narzekań – ostatnia gra z cyklu Call of Duty, Black Ops, bije rekordy popularności i takie wyniki z pewnością przyczyniły się do tego, że firma na dobre odcięła się od pomysłów tego typu. Wygląda na to, że - przynajmniej przez dłuższy czas - gracze rzeczywiście będą mieli spokój z koncepcją płatnego trybu multiplayer.