autor: Michał Kułakowski
Call of Duty: Mobile pobrano już 35 milionów razy
W zaledwie kilka dni od premiery, Call of Duty: Mobile pobrano już 35 milionów razy. Gra wspięła się też błyskawicznie na szczyt listy najczęściej ściąganych aplikacji na iOS-a i Androida w ponad stu krajach świata.
Call of Duty: Mobile to mobilna wersja Call of Duty przeznaczona na urządzenia z systemami iOS i Android. Działający w modelu free-to-play tytuł zadebiutował 1 października i pojawił się praktycznie równocześnie na całym świecie (poza Chinami, Wietnamem oraz Belgią). W przeciągu 24 godzin produkcja zainstalowana została dwa miliony razy. W dzień później liczba ta zwiększyła się dziesięciokrotnie, a dziś przekroczyła pułap 35 milionów pobrań.
Według szacunków firmy Sensor Tower, zajmującej się analizą rynku mobilnego, tylko drugiego dnia funkcjonowania tytuł zarobił dzięki mikropłatnościom 2 miliony dolarów. Co ciekawe, Call of Duty: Mobile było najczęściej pobierane w Indiach, których mieszkańcy stanowią 14 procent ogólnej bazy użytkowników gry. W tym zestawieniu Stany Zjednoczone znajdują się dopiero na dziewiątym miejscu. Produkcja wspięła się też na szczyt listy najczęściej ściąganych aplikacji na iOS-a i Androida w ponad stu krajach świata.
Deweloperem Call of Duty: Mobile jest studio TiMi, należące do chińskiego giganta Tencent. Produkcja to strzelanka FPS, oferująca wiele wariantów rozgrywki znanych fanom Call of Duty. Gracze mogą bawić się m.in. w trybie Team Deathmatch, Search and Destroy, Free-for-All, a także niezwykle popularnym stuosobowym Battle Royale. Wśród map nie zabrakło klasyków, takich jak Nuketown, Crash czy Hijacked. Również poszczególne modele broni i wyposażenia zaczerpnięto wprost z wcześniejszych odsłon marki (głównie Black Ops oraz Modern Warfare).
Warto dodać, że gra polega w całości na systemie sterowania korzystającym z ekranu dotykowego naszego urządzenia. Przez krótki czas po debiucie produkcja oferowała możliwość zabawy z kontrolerem Bluetooth (np. DualShock 4). Activision dość szybko jednak wyłączyło opcję, stwierdzając, że jej aktywacja była błędem deweloperów. Po protestach ze strony graczy twórcy zapewnili, że w najbliższej przyszłości będą testować możliwość ponownego umożliwienia korzystania z padów.
Call of Duty: Mobile może być dla Activision przez długie lata kurą znoszącą złote jajka, głównie dzięki graczom z dużych rynków rozwijających się, takich jak Indie.
- Call of Duty: Mobile – strona oficjalna
- Call of Duty: Mobile w App Store
- Call of Duty: Mobile w Google Play