Call of Duty: Ghosts ma problemy z płynnością na konsolach nowej generacji
W pierwszych recenzjach gry Call of Duty: Ghosts podniesiono kwestię problemów z płynnością rozgrywki na konsoli PlayStation 4. Testów dokonano na zorganizowanym przez wydawcę, firmę Activision, spotkaniu dla dziennikarzy. Drobne spadki liczby klatek zauważono także na Xbox One.
- Pierwsze oceny Call of Duty: Ghosts nie są najwyższe: Polygon – 6.5/10, Joystiq – 3.5/5, Giantbomb – 3/5.
- Recenzenci zwrócili uwagę na spadki płynności rozgrywki w wersji na PlayStation 4.
- Podobne problemy zauważono także na Xbox One.
W pierwszych recenzjach gry Call of Duty: Ghosts napisano o problemach z płynnością rozgrywki na PlayStation 4. Przypomnijmy – tuż przed samą premierą poinformowano, że najnowsza odsłona popularnej serii strzelanin w wersji na tę konsolę będzie działać w rozdzielności 1080p, podczas gdy na konkurencyjnym Xboksie One potwierdzono 720p. Czyżby jednak wysoka rozdzielczość natywna na sprzęcie firmy Sony miała okazać się wadą a nie zaletą? Niekoniecznie, gdyż podobne kłopoty zauważono także w wersji na konsolę Microsoftu.
Serwis Polygon w swojej recenzji zwrócił uwagę na fakt, że różnica między wersjami gry na obecną i przyszłą generację konsol zauważalna jest dla każdego, kto wcześniej zetknął się z tą serią. Wprowadzone zostały tekstury wyższej rozdzielczości, ale „najbardziej rzuca się w oczy poprawa oświetlenia”. Niestety, zdaniem recenzenta na PlayStation 4 gra „ma problemy się z utrzymywaniem stałej liczby klatek na sekundę, zwłaszcza w dynamicznych starciach multiplayerowych”. Te same kłopoty mają występować na PlayStation 3. Na Xboksie 360 liczba klatek wynosi stale 60. Ostatecznie serwis Polygon przyznał Call of Duty: Ghosts ocenę 6.5/10.
Z kolei na portalu Joystiq, w recenzji zakończonej oceną 3.5/5, czytamy:
Kluczowym filarem gier z serii Call of Duty była zawsze stała liczba 60 klatek na sekundę. Na Xboksie 360 Ghosts utrzymuje ten poziom. Jednak wersja na PlayStation 4 ma zauważalne problemy techniczne, zwalniając w momentach nasyconych różnymi efektami. Miałem możliwość wielokrotnie powtarzać jeden fragment rozgrywki na PS4 – była to scena z kampanii zawierająca wybuchy i dymy. Płynnie działała na Xboksie 360 i PS3, ale przycinała się na nowej konsoli Sony. Te spadki płynności zdarzają się podczas całej kampanii na PS4 i – w grze znanej ze swoich hollywoodzkich scen – obniża to przyjemność z zabawy.
Podobne wątpliwości względem Call of Duty: Ghosts wyraża także recenzent portalu GiantBomb. „Jakkolwiek gra na konsolach obecnej generacji wygląda lepiej niż można było się spodziewać, to w wersji na sprzęt nowej generacji nie powala”. Dodatkowo na PlayStation 4 „pojawiła się garść zauważalnych spadów płynności. Zdarzało się to głównie w scenach pełnych dymów i innych efektów, ale także w trakcie multiplayerowych meczów”.
Czy znaczy to, że gra będzie sprawiała problemy użytkownikom nowej konsoli Sony? Nie należy już teraz przesądzać – do premiery PlayStation 4 jest jeszcze sporo czasu, a programiści z Activision na pewno będą jeszcze pracować nad optymalizacją gry. Warto też podkreślić, że te fragmenty recenzji powstały w oparciu o doświadczenia na spotkaniu dla dziennikarzy, zorganizowanym przez wydawcę gry, firmę Activision.
Choć informacje o płynności Ghosts na Xbox One powinny być dostępne dopiero po 12 listopada (wtedy mija embargo na recenzje), to w filmiku zamieszczonym w serwisie YouTube przez znanego gracza TmarTn można zauważyć drobne spadki płynności także na konsoli Microsoftu. Szczególnie widać to w 44 sekundzie:
Strzelanina Call of Duty: Ghosts pojawiła się w polskich sklepach 5 listopada w wersjach na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. Na europejskim rynku gra ukaże się w odsłonach na konsole nowej generacji odpowiednio – 22 listopada na Xboksie One i 29 listopada na PlayStation 4.