Call of Duty Black Ops 4 – Nuketown, nowe mapy i tryb Control
Studio Treyarch zdradziło garść nowych informacji na temat Call of Duty: Black Ops IIII. W trakcie streamu na żywo ujawniono kolejną mapę, która wraz z trzema pokazanymi wcześniej lokacjami będzie dostępna dla odwiedzających na targach E3 2018. Ponadto poinformowano o powrocie Nuketown, które zostanie udostępnione za darmo miesiąc po październikowej premierze gry.
Studio Treyarch zdradziło kolejne szczegóły dotyczące Call of Duty: Black Ops IIII. Poprzednio twórcy wypowiedzieli się na temat debiutującego trybu Blackout (battle royale), teraz poruszyli kwestię map do klasycznego wariantu gry wieloosobowej w ramach streamu na żywo (do obejrzenia poniżej). Jak się okazuje, w czwartej odsłonie podcyklu Call of Duty powrócą cztery mapy znane z poprzednich części: niewielkie i pustynne Firing Range, miejskie Slums, średniej wielkości i zaśnieżone Summit oraz ogromne, osadzone w wietnamskiej dżungli Jungle. Nie będą to proste porty starych lokacji – według zespołu wszystkie zostały „przebudowane od podstaw”, możemy więc liczyć na pewne modyfikacje.
Nie są to jedyne powracające areny. W Call of Duty: Black Ops IIII znajdzie się też jedna z najbardziej popularnych map w historii serii – Nuketown. Jednak nie będzie ona dostępna na premierę w październiku (nieco wczesną jak na standardy cyklu), lecz pojawi się dopiero w następnym miesiącu. Co ważne, nie będzie to płatne DLC lub bonus dołączany do zamówień przedpremierowych (jak miało to miejsce w przypadku NUK3TOWN z Black Ops III). Mapa zostanie udostępniona w ramach darmowej aktualizacji. Potwierdzałoby to wcześniejsze pogłoski, jakoby firma Activision Blizzard postanowiła zrezygnować z klasycznych przepustek sezonowych na rzecz mniejszych, bezpłatnych uaktualnień.
Rzecz jasna, Treyarch nie ograniczy się do dodania nowych wersji klasyków. Już wcześniej ujawniono mapy Payload (stacja obrony przeciwrakietowej na Islandii), Seaside (hiszpańskie wybrzeże) oraz Contraband (tropikalna wyspa w Kolumbii). Teraz dołączyła do nich czwarta o nazwie Frequency, niewielka lokacja ze stacją nasłuchową zlokalizowana w chińskiej prowincji Hunan. W ramach niej gracze mogą liczyć na dynamiczne i chaotyczne starcia, z ryzykiem śmiertelnego upadku na zewnątrz i ciasnymi, zamkniętymi pomieszczeniami wewnątrz. Będzie to jedna z map pozwalająca na zabawę w ujawnionym dziś trybie zabawy. W Kontroli (Control) gracze będą realizować określone cele, a cała drużyna będzie posiadać wspólną pulę żyć, co ma wymusić większą niż zwykle współpracę. Wszystkie cztery mapy będą dostępne do zagrania dla zwiedzających na targach E3 2018.
Oprócz tego twórcy ponownie mówili o zmianach w systemie strzelania (w tym „przewidywalnym odrzucie”) i mechanice leczenia. Dla przypomnienia – zrezygnowano z automatycznej regeneracji zdrowia na rzecz mechaniki podobnej do przeładowania broni. Za opatrywanie ran odpowiada jeden przycisk, przy czym z opcji tej będzie można korzystać tylko co osiem sekund (z możliwością skrócenia czasu oczekiwania za pomocą specjalnego przedmiotu w ekwipunku).